Опитування ЗВО, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Готельно-ресторанний бізнес»

Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Готельно-ресторанний бізнес» другого (магістерського) рівня вищої освіти за змістом анкети SQ 2 «Опитування здобувачів вищої освіти щодо індивідуальної освітньої траєкторії та реалізації права на вибір навчальних дисциплін» проводилось у формі онлайн-опитування із використанням сервісу Microsoft Forms у період 1.09-10.09.2021 р.

Дане опитування стосувалось виявлення оцінок здобувачів вищої освіти процедури та інших особливостей процесу вибору навчальних дисциплін, інформаційно-консультаційних можливостей, а також зацікавленості у навчанні за сертифікованими навчальними курсами Університету.

В опитуванні взяли участь 8 здобувачів ВО денної і заочної форми здобуття вищої освіти, що навчаються за ОП «Готельно-ресторанний бізнес» другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Всі з 100% опитаних  респондентів зазначили, що їм відомо про можливість вибору навчальних дисциплін.

Щодо періоду вибору навчальних дисциплін (табл. 1), то результати наступні: 37,5% опитаних заявили, що вибір здійснюється на початку навчального року, 50% – на початку кожного семестру,  12,5%  опитаним важко відповісти на це питання.

 

Таблиця 1 – Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на запитання «Коли Вам пропонується здійснити вибір навчальних дисциплін?» та «Як здійснюється процедура вибору навчальних дисциплін?»

 

Запитання Запропоновані варіанти відповідей Кількість

згадувань, %

Коли Вам пропонується здійснити вибір навчальних дисциплін? На початку кожного семестру 37,5
Важко відповісти 12,5
На початку кожного навчального року 37,5
Як здійснюється процедура вибору навчальних дисциплін? На кафедрі заповнюється заява про обрання вибіркових навчальних дисциплін для їх вивчення у наступному семестрі 20
Після презентації вибіркових дисциплін заповнюються бланки та здаються до дирекції ННІ 80

 

Узагальнена інформація про відповіді респондентів щодо оцінки процесу консультування при виборі навчальних дисциплін, наведена у табл. 2.

Таблиця 2 – Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на запитання «Оцініть, будь ласка, процес консультування при виборі навчальних дисциплін. За чиїми консультаціями при виборі дисциплін вільного вибору Ви звертались?», «Оцініть, будь ласка, процес консультування при виборі навчальних дисциплін. Чиї консультації щодо вибору дисциплін вільного вибору були для Вас найбільш корисними?» та «Оцініть, будь ласка, процес консультування при виборі навчальних дисциплін. Чиї консультації щодо вибору дисциплін вільного вибору Ви хотіли б отримати?»

 

Оцінка процесу консультування при виборі навчальних дисциплін Запропоновані варіанти відповідей Кількість згадувань,

%

За чиїми консультаціями при виборі дисциплін вільного вибору Ви звертались? Викладачі 12,5
Директор Інституту 12,5
Завідувач кафедри 50
Керівник освітньої програми 12,5
Орієнтуюсь лише на власну думку 12,5
Чиї консультації щодо вибору дисциплін вільного вибору були для Вас найбільш корисними? Викладачі 25
Завідувач кафедри 37,5
Керівник освітньої програми 12,5
Орієнтуюсь лише на власну думку 25
Чиї консультації щодо вибору дисциплін вільного вибору Ви хотіли б отримати? Орієнтуюсь лише на власну думку 37,5
Викладачі 12,5
Завідувач кафедри 12,5
Керівник освітньої програми 37,5

 

У наступному блоці респондентам пропонувалось відповісти на запитання «Чиї поради Ви враховуюєте при виборі навчальних дисциплін?» (викладачів – 25%, викладачів, одногрупників та нічиї, враховую власну думку – 12,5 %, одногрупників – 12,5%; нічиї, враховую тільки власну думку – 50 %).

Відповідачи на запитання «Чи є важливою для Вас особисто можливість самостійного вибору дисциплін?», 80 % опитаних відповіли «так», 12,5% опитаних відповіли «скоріше так». Для 12.5% опитаних це не є важливим.

Відповіді на обидва питання відображають значний рівень самостійності студентів у процесі вибору навчальних дисциплін.

При виборі дисциплін вільного вибору опитані здобувачів вищої освіти звертають увагу, в першу чергу, на безпосередній зв’язок дисципліни з майбутньою професією (100% відповідей), назву дисципліни (87,5% відповідей), практичну спрямованість дисципліни (87,5% відповідей), спрямованість навчальної дисципліни на формування загальних компетентностей, які будуть потрібні у будь-якій професії (75% відповідей) (табл. 3). Найменш значущі чинники – «легкість» дисципліни (62,5% відповідей) та оосба викладача (62,5% відповідей).

 

Таблиця 3 – Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на питання «Оцініть значущість критеріїв, які Ви використовуєте при виборі дисциплін вільного вибору»

Оцініть значущість критеріїв, які Ви використовуєте при виборі дисциплін вільного вибору Кількість здобувачів вищої освіти, що обрали певний варіант відповіді, %
Не має значення Має значення Не важливий Важливий Дуже важливий Разом
1 2 3 4 5
1. Назва дисципліни 12,5   87,5 100
2. Викладач, який буде вести дисципліну 12,5     25 62,5 100
3. Практична спрямованість дисципліни     12,4 87,5 100
4. Безпосередній зв’язок дисципліни з майбутньою професією       100 100
5. Спрямованість навчальної дисципліни на формування загальних компетентностей, які будуть потрібні у будь-якій професії   12,5 12,5 75 100
6. Легкість вивчення дисципліни та отримання оцінки за нею   25 12,5 62,5 100

 

Відповідаючи на наступні запитання, отримані такі відповіді: «Наскільки особисто Вас задовольняє перелік запропонованих дисциплін вільного вибору?» (повністю задовольняє – 50 %, скоріше задовольняє – 37,5%, скоріше не задовольняє – 12,5% опитаних); на запитання «Чи влаштовує особисто Вас кількість дисциплін вільного вибору, які можливо вивчати протягом семестру?» (так, дисциплін вільного вибору стільки, скільки потрібно – 100 %); на запитання «Наскільки особисто Вас задовольняє існуюча процедура вибору дисциплін вільного вибору?» (задовольняє повністю – 62,5 %, скоріше задовольняє – 37,5 %).

Відповіді студентів на низку питань, щодо переліку, кількості та процедури запропонованих дисциплін вільного вибору показують задовільність більшості респондентів.

У відповідь на питання «Які дисципліни Ви хотіли б додати до переліку дисциплін вільного вибору циклу загальної підготовки?» було отримано такі результати: 12.5% респондентів зазначили «Дисциплін для вільного вибору достатньо». Інші 87,5% особи не запропонували нічого.

Також у відповідь на аналогічне питання щодо дисциплін вільного вибору циклу професійної підготовки пропозицій від респондентів не надійшло, хоча їм була надана така можливість.

На питання «Чи хотіли б Ви додатково навчатися за сертифікованими навчальними курсами Університету» відповіді респондентів розподілилися наступним чином: так – 62,5 %; важко відповісти – 12,5 %; ні – 25%.

За результатом анкетування групою забезпечення запропоновано:

  • продовжувати позитивну практику інформування здобувачів вищої освіти щодо особливостей навчальних дисциплін, що підлягають вибору, та розміщення необхідної інформації на сайті Університету (робочі програми дисциплін) та сайті кафедри (анотації та презентації дисциплін);
  • посилити індивідуальний підхід у взаємодії зі студентами, забезпечити зворотній зв’язок в період здійснення вибору дисциплін.
  • регулярно проводити опитування та аналіз відповідей здобувачів щодо корегування переліку навчальних дисциплін на вибір.

 

384 разів прочитано