Опитування здобувачів ОП «Маркетинг» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

Опитування здобувачів ОП «Маркетинг» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти щодо якості практичної підготовки та здобуття під час практики необхідних для подальшої професійної діяльності компетентностей.

«Опитування здобувачів вищої освіти щодо якості практичної підготовки та здобуття під час практики необхідних для подальшої професійної діяльності компетентностей» за змістом анкети SQ_3 проводилось у формі онлайн-опитування у період з 13.09.2021 р. по 24.09.2021 р. із використанням сервісу Microsoft Forms. В опитуванні взяли участь 100% здобувачів ВО, що навчаються на четвертому курсі освітньо-професійної програми «Маркетинг» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.

Здобувачам було запропоновано оцінити якість практичної підготовки та здобуття під час практики необхідних для подальшої професійної діяльності компетентностей. Результати анкетування свідчать про достатній рівень задоволеності здобувачів, разом з тим, серед пропозицій щодо покращення практичної підготовки було запропоновано розширити перелік баз практики.

Результати анкетування є наступними:

–100% здобувачів ВО надали позитивну відповідь на пропозицію оцінити оволодіння сучасними методами, формами організації та знаряддями праці в галузі майбутньої професії. Респондентами було надано відповіді «скоріше досягнуто» (67%) та «досягнуто повністю» (33%) (рис. 1);

Рисунок 1 – Розподіл відповідей здобувачів ВО на питання «Оцінити оволодіння сучасними методами, формами організації та знаряддями праці в галузі майбутньої професії»

 

–за критерієм «Формування, професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних умовах на базі знань, одержаних в Університеті» розподіл відповідей свідчить, що 83% анкетованих вважають скоріше досягнутими  відповідні уміння та навички і повністю досягнутими 17% здобувачів;

– 83% респондентів відповіли, що ними скоріше досягнуто виховання потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності, 17% зазначило, що виховання відповідної потреби досягнуто повністю;

– 67% опитуваних зазначило, що їм не доводилось стикатися з недостатністю отриманих в ході навчання в Університеті знань на практиці, 17% надало відповідь «важко відповісти», 16% – «так, доводилось» (рис. 2);

Рисунок 2 – Розподіл відповідей здобувачів ВО на питання «Оцінити наявність труднощів через недостатність отриманих в ході навчання в Університеті знань на практиці»

 

– 100% здобувачів ВО зазначило, що вони не стикалися з недоліками в організації практики та поганим ставленням представників бази практики;

– 67% респондентів відповіли, що їм не доводилось стикатися з обмеженням у доступі до необхідних для виконання завдань практики інформації та 33% зазначило «так доводилось»;

– труднощів у підготовці звітної документації не виникло у 83% студентів, тоді як 17% надало відповідь «важко відповісти»;

– 100% опитуваних респондентів не відчули відсутність допомоги керівника від бази практики та обмеження у доступі до методичного забезпечення практичної підготовки.

Ввивчення критеріїв, оцінки взаємодії здобувача ВО із керівником практики від Університету та з керівником практики від підприємства дозволило встановити за шкалою від 1 до 10, де «1» – «повністю не задоволена(ний), «10» – «повністю задоволена(ний)» (рис.3 ).

Рисунок 3. – Розподіл відповідей здобувачів ВО на питання оцінки взаємодії здобувача ВО із керівником практики від Університету та з керівником практики від підприємства по шкалі від 1 до 10, де «1» – «повністю не задоволена(ний), «10» – «повністю задоволена(ний)»

 

  • важливість для ЗВО взаємодія з керівником практики від університету за шкалою від 1 до 10, де «1» – «повністю не задоволена(ний), «10» –«повністю задоволена(ний)» 67% здобувачів оцінило від «9» балів до «8» балів; 33% здобувачів оцінило на «5» балів;
  • взаємодію з керівником практики від підприємства за шкалою від 1 до 10, де «1» – «повністю не задоволена(ний), «10» – «повністю задоволена(ний)» 33% здобувачів оцінило на «9» балів; 33% здобувачів оцінило на «8» балів; 34% здобувачів оцінило на «5» балів
  • 100% опитуваних студентів задоволені тривалістю практики для досягнення її цілей та завдань;

– найбільш поширеними твердженнями щодо практики, які обрали здобувачі були: «на практиці я переконався (переконалась) у правильності вибору професії»,

«завдяки практиці я отримав (отримала) знання та навички, необхідні для майбутньої роботи за фахом», «практика показала, що я можу самостійно виконувати більшість робочих завдань»;

– 50% студентів на питання «Чи хотіли б Ви проходити практику в цій організації (на цьому підприємстві) ще раз?» відповіли «так», 50% здобувачів ВО висловило побажання змінити базу практики.

За результатами анкетування можна зробити такі висновки та рекомендації:

  • Гаранту ОП разом із керівниками практик від Університету до і після проходження практики акцентувати увагу здобувачів вищої освіти на виявлення сильних та слабких сторін стосовно наявних компетенцій з точки зору вимог реальних робочих завдань, проводити аналіз чинників, що перешкоджають цьому.
  • Кафедрі переглянути та розширити перелік баз практики, які б більше враховували професійні компетентності здобувачів ВО спеціальності 075 «Маркетинг».
  • При взаємодії з керівниками практики від підприємства керівникам практики від Університету звертати увагу на необхідність створення умов для повноцінного засвоєння здобувачами вищої освіти вимог практичної діяльності.

 

 

43 разів прочитано