Практичний вебінар на тему «Тренди ресторанного ринку в час війни і часи після перемоги» в Університеті Туган-Барановського

За ініціативи кафедри  технологій в ресторанному господарстві, готельно-ресторанної справи та підприємництва Університету Туган-Барановського 14 жовтня  2022 р.  для здобувачів вищої освіти спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа», 181 «Харчові технології» та 242 «Туризм»  бакалаврського та магістерського рівня вищої освіти відбувся  практичний вебінар на тему «Тренди ресторанного ринку в час війни і часи після перемоги».

Спікер вебінару –  Андрій Магалецький, керуючий партнер компанії «Restetika”, президент Асоціації кулінарів України.

Модератор вебінару – Ніколайчук Ольга Анатоліївна,  завідувач кафедри технологій в ресторанному господарстві, готельно-ресторанної справи та підприємництва.

На вебінарі були висвітлені питання:

  1. основні завдання та тенденції розвитку вітчизняного ресторанного ринку в умовах війни;
  2. міжнародна підтримка України з боку міжнародної організації WCK;
  3. ключові проблеми, з якими зіштовхуються ресторатори в сучасних умовах;
  4. особливості роботи ресторанів після війни;
  5. сучасні світові тренди розвитку ресторанного ринку.

Спікер з задоволенням ділився власним досвідом роботи у сфері HoReCa, особливостями заснування власного бізнесу у сфері ресторанних та консалтингових послуг, участі у міжнародних проєктах, волонтерській діяльності тощо.

Майбутні бакалаври та магістри мали можливість ознайомитись цікаву інформацію щодо особливостей діяльності ресторанних закладів України, а також поспілкуватися та задати питання.

Кафедра технологій в ресторанному господарстві, готельно-ресторанної справи та підприємництва Університету Туган-Барановського щиро дякує Андрію Магалецькому за грунтовну, актуальну та корисну інформацію щодо сучасного стану та перспектив розвитку ресторанного ринку, відкритість, позитив та бажання ділитися власним досвідом! Сподіваємося на продовження плідної співпраці!

Університет Туган-Барановського інформує: стипендіальна програма Global Democracy Ambassador Scholarship

Інститут міжнародної освіти та Програма ім. Фулбрайта в Україні з приємністю повідомляють про відкриття нової стипендіальної програми “Global Democracy Ambassador Scholarship” для українських студентів перших-четвертих курсів усіх спеціальностей.

Стипендіальна програма “Global Democracy Ambassador Scholarship” надасть можливість десятьом українським студентам та студенткам отримати стипендію для навчання в освітньому закладі в США під час весняного та/або літнього семестру 2023 року. У конкурсі можуть брати участь студенти з українським громадянством, які проживають в Україні та навчаються в українському ЗВО, або ж тимчасово переміщені за кордон у зв’язку із воєнними діями.

Програма “Global Democracy Ambassador Scholarship” спрямована на створення можливостей для студентів/ок з України продовжити навчання, брати участь у діалогах про вразливість та важливість демократії та надихнути глобальну спільноту на співучасть у зміцненні демократичних процесів.

Кінцевий термін подання заявок – 27 жовтня 2022 року.

Детальну інформацію про програму (умови участі, інструкцію щодо заповнення анкети, лінк на аплікаційну форму, критерії відбору кандидатів, розмір стипендії та засновників) Ви можете знайти на сайті Програми ім. Фулбрайта  https://fulbright.org.ua/uk/globaldemocracyambassadorscholarship/ або безпосередньо на сайті програми GDAS https://www.iie.org/Programs/GlobalDemocracyAmbassadorScholarship.

Аплікаційна форма міститься за адресою: https://www.iiefeedback.org/se/6125022559066E79.

Фейсбук-сторінка програми, де публікуватимуться всі оновлення: https://www.facebook.com/profile.php?id=100086494692462

Електронна скринька для запитань: GDASUkraine@iie.org

Студенти спеціальності «Галузеве машинобудування» відвідали науковий семінар

Проведення наукового семінару «Автоматизація технологічних процесів у харчовій промисловості» відбулося 12 жовтня 2022 року із залученням головного інженера ПП «Преміум СНЕК» Саковського А.А.

Семінар відвідали студенти спеціальності 133 «Галузеве машинобудування», першого (бакалаврського) рівня ОП «Обладнання переробних і харчових виробництв», викладачі кафедри загальноінженерних дисциплін та обладнання: Омельченко О.В., Перекрест В.В.

Організатор семінару, Цвіркун Л.О., акцентувала увагу на необхідність удосконалення процесів автоматизації технологічних процесів у харчовій промисловості. Розглянула проблемні питання в області промислової автоматизації. Зазначила, що актуальним і важливим напрямом, що забезпечує більш раціональне використання ресурсів, є розробка та упровадження нових технологічних процесів. Найбільш значний ефект може бути отриманий за рахунок удосконалення автоматизованих систем управління технологічними процесами (АСУТП) у харчовій промисловості з включенням в структуру системи інтелектуальної складової математичного апарату.

З доповідями виступили студенти Шилін А.С. (гр. ГМБ-21), Лученчин М.С., Шамрієнко Б.В., Бруньков В.В. (гр. ГМБ-20).

Студенти Університету Туган-Барановського зустрілися з представником медичної організації Medicines Sans Frontieres

The role of the translator in the work of humanitarian and charitable organizations

17.10.22 відбулась зустріч здобувачів вищої освіти, що навчаються за освітніми програмами «Мова та література (англійська, німецька). Переклад», «Германська філологія (англійська, німецька). Переклад», «Міжнародні економічні відносини», «Економіка» та «Туризм» з Хуаном Палмою, Медичним референтом проекту Дніпро-Південь – нейтральної, неупередженої, гуманітарної, медичної організації Medicines Sans Frontieres (Лікарі без кордонів), яка праціює більш ніж у 70 країнах.

MSF дотримується принципів нейтральності, незалежності та неупередженості , надаючи медичну допомогу нужденним, незалежно від статі, раси, релігії чи політичних поглядів. Організація веде свою роботу в Україні з 2014 року. З початку повномаштабного вторгнення, Лікарі без Кордонів прийняли рішення ініціювати роботу у Криворізькому районі, у тому числі й у Новопільській громаді. За цей час фахівці організації в межах своєї діяльності надають ряд послуг зі збереження психічного здоров’я, а також медичні консультації, пов’язані з репродуктивним здоров’ям, плануванням сім’ї, сексуальним і гендерним насильством. Провідними фахівцями та експертами MSF було проведено ряд трейнингів для керуючого апарату громади (адміністрація, старости), освітян та соціальних працівників.

Основною метою зустрічі було зосередити увагу на:

· важливості знання іноземних мов та ролі перекладача у роботі міжнародних організацій;

· володінні навичками перекладу;

· перспективах кар’єрного росту в міжнародній організації;

та інші.

Учасники отримали багато цікавої та корисної інформації, щодо можливостей працевлаштування, вимог, які висуваються до перекладача міжнародної організації, про шляхи подолання певних мовних та психологічних бар’єрів, необхідності якісної базової освіти.

Про результати опитування студентів спеціальності “Філологія” за анкетою SQ_4 «Опитування здобувачів вищої освіти (фокус-груп) щодо навчального навантаження»

Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Мова та література (англійська, німецька). Переклад» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за змістом анкети SQ_4 «Опитування здобувачів вищої освіти (фокус-груп) щодо навчального навантаження» проводилось у формі онлайн-опитування у період з 03.10.2022 р. по 07.10.2022 р. із використанням сервісу Microsoft Forms.

Виходячи з середніх оцінок, найвище опитані здобувачі вищої освіти оцінили власну задоволеність такими аспектами навчального навантаження:

– доступність організаційно-методичного та інформаційного забезпечення навчального процесу (4,4);

– рівень обізнаності щодо норм навчального навантаження (одиниця навчального навантаження, кількість годин в кредиті, кількість кредитів в семестрі, навчальному році тощо) (4,25);

– оптимальність термінів виконання календарного плану при написанні курсових робіт (проектів) (4,25);

– актуальність розміщеної на сайті Університету інформації стосовно навчального навантаження (навчальні плани, графіки навчального процесу, розклад занять тощо) (4,2);

– оптимальність термінів виконання завдань самостійної роботи та індивідуальних завдань з навчальних дисциплін (4,2);

– оптимальність загального навчального навантаження в день (4,2).

Найнижчі середні оцінки отримали такі аспекти навчального навантаження:

– оптимальність частки самостійної роботи з навчальних дисциплін (3,8);

– достатність часу для виконання завдань самостійної роботи та індивідуальних завдань з навчальних дисциплін (3,8).

Також інтерес представляє загальний рівень задоволеності кожного респондента аспектами навчання, пов’язаними з навчальним навантаженням.

В цілому можна зробити висновок, що опитані здобувачі вищої освіти загалом задоволені цією стороною навчання, оскільки переважають оцінки «4». Жоден з опитаних здобувачів вищої освіти не надав пропозицій щодо покращення навчального навантаження. В якості пропозиції щодо покращення організації занять з окремих дисциплін було зазначено «замінити розгляд теоретичних питань на практичних заняттях, на розгляд цікавих практичних кейсів».

Таким чином, опитування здобувачів ОП «Мова та література (англійська, німецька). Переклад» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти щодо навчального навантаження свідчить, що здобувачів ВО оцінили обсяг навчального навантаження як оптимальний, час відведений на самостійну роботу та виконання індивідуальних завдань відповідає потребам здобувачів ВО, а кількість аудиторного навантаження сприяє формуванню програмних результатів навчання.

Результати анкетування було обговорено на засіданні кафедри іноземної філології, українознавства та соціально-правових дисциплін (протокол № 4 від 20.10.2022 ).

За результатом анкетування запропоновано:

  1. впровадити регулярні консультації щодо норм навчального навантаження
  2. переглянути терміни виконання календарного плану при написанні курсових робіт
  3. на початку кожного семестру визначати чіткі терміни для виконання завдань самостійної роботи та індивідуальних завдань з навчальних дисциплін

ОПИТУВАННЯ БАКАЛАВРІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «ЕКОНОМІКА»

ОПИТУВАННЯ БАКАЛАВРІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «ЕКОНОМІКА» ЩОДО НАВЧАЛЬНОГО НАВАНТАЖЕННЯ

 

У жовтні 2022 р. було проведено on-line опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Економіка» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, щодо навчального навантаження.

За результатами опитування установлено, що:

100% респондентів задоволені (поставили оцінки від 3 до 5 за шкалою від 1 до 5, де «1» – «повністю не задоволений», «5» – «повністю задоволений») доступністю організаційно-методичного та інформаційного забезпечення навчального процесу, розкладом занять, навчальним планом та оперативністю реагування адміністрації Університету на запити щодо навчального навантаження; при чому задоволені цими аспектами організації навчання (оцінки 4 та 5) – 75% респондентів;

80% респондентів задоволені графіком організації навчального процесу (поставили оцінки 4 та 5 за шкалою від 1 до 5, де «1» – «повністю не задоволений», «5» – «повністю задоволений»), 20% респондентів – відносно задоволені (поставили оцінку 3);

100% здобувачів обізнані щодо видів робіт, які потрібно виконати при вивченні кожної навчальної дисципліни;

100% респондентів задоволені (поставили оцінки 4 та 5 за шкалою від 1 до 5, «1» – «повністю не задоволений», «5» – «повністю задоволений») індивідуальним планом, актуальністю розміщеної на сайті Університету інформації стосовно навчального навантаження. При цьому рівень власної  обізнаності щодо норм навчального навантаження (одиниця навчального навантаження, кількість годин в кредиті, кількість кредитів в семестрі, навчальному році тощо) 60% здобувачів ВО оцінили на 4 бали, 40% здобувачів ВО – на 3 бали;

100% респондентів в цілому задоволені (поставили оцінки від 3 до 5 за шкалою від 1 до 5, де «1» – «повністю не задоволений», «5» – «повністю задоволений») запланованим щоденним навантаженням, відмічають оптимальність  частки самостійної роботи з навчальних дисциплін, оптимальність загального навчального навантаження на день в цілому та на день з однієї дисципліни. Частково задоволені  цими аспектами організації навчання (оцінки 3) – 20%  респондентів;

100% респондентів в цілому задоволені (поставили оцінки від 3 до 5 за шкалою від 1 до 5, де «1» – «повністю не задоволений», «5» – «повністю задоволений») оптимальністю  лекційного навантаження на день, оптимальністю  термінів виконання завдань самостійної роботи та індивідуальних завдань з навчальних дисциплін, при цьому повністю задоволені цими аспектами організації навчання (оцінки 4 та 5) – 80%  респондентів;

80% респондентів вважають, що час, передбачений на виконання самостійної роботи та індивідуальних завдань з навчальних дисциплін, відповідає фактичним витратам часу.

У результаті обговорення результатів анкетування на засіданні кафедри економіки та міжнародних економічних відносин прийнято наступні рішення (протокол № 6 від 24.10.2022 ):

Результати опитування здобувачів вищої освіти взяти до відома.

Гаранту ОП провести збори зі здобувачами ОП та провести роз’яснювальну роботу щодо норм навчального навантаження (одиниця навчального навантаження, кількість годин в кредиті, кількість кредитів в семестрі, навчальному році тощо) задля підвищення рівня їх обізнаності за цими питаннями.

 

Працівники Університету Туган-Барановського підвищують свою медіаграмотність

Працівники Університету Туган-Барановського підвищують свою медіаграмотність під час війни. Фахівчиня Центру зв’язків з громадскістю та профорієнтації, фотографка Університету Туган-Барановського Костянець Ксенія Андріївна долучилася до тренінгу «Медіаграмотність під час війни».

Авторський онлайн-тренінг про медіаграмотність під час війни від Наталії Малютиної- психологині, медіатренерки, регіональної координаторки проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» у Харківській, Полтавській та Дніпропетровській областях був присвячений медіа та тому, як воно працює. На тренінгу розповіли про “гачки” які нас чіпляють по телевізору та в Інтернеті. На воркшопі учасники навчалися розрізняти факти, фейки, судження, та маніпуляції в новинах, а також як перевіряти інформацію та як розповідати про це рідним.

Тренінг видався дуже плідним та інформативним.

Університет Туган-Барановського інформує: подавайся на ЗАВТРА.UA

Отримай річну стипендію від програми Завтра.UA Фонду Віктора Пінчука!

Якщо ти студент 3-6 курсу денної форми навчання українського ЗВО, тоді подавай заявку на конкурс до 30 листопада 2022 року на сайті zavtra.in.ua

Переможці отримують:

  • 3 727 гривень щомісяця протягом року
  • членство у найбільшій мережі талановитої молоді в Україні
  • участь у онлайн та офлайн заходах (форумах, публічних лекціях, таборах, тренінгах і т.д)
  • експертну, фінансову та інформаційну підтримку
  • досвід волонтерства на важливих світових подіях

ПОДАВАЙ ЗАЯВКУ ТА СТАВАЙ ПЕРЕМОЖЦЕМ!

Презентація ZavtraUA_2022

Засідання Вченої ради Університету Туган-Барановського

Засідання № 3 Вченої ради Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського відбудеться

27 жовтня о 14.00 у змішаному форматі

До порядку денного включено такі основні питання:

1. Про результати освітньої діяльності у 2021-2022 навчальному році – доповідач О.Ляшенко

2. Про виконання Стратегії розвитку Університету до 2025 р.: Розділ 1. Адміністративна діяльність – доповідач О.Чернега

3. Про виконання річного плану підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників університету на 2021-2022 навчальний рік, а також затвердження зазначеного плану на 2022-2023 навчальний рік – доповідач О.Літус

4. Про роботу Приймальної комісії у 2022 році та завдання на 2023 рік – доповідач Ю.Коренець

5. Про результати роботи Маріупольського та Краматорського фахових коледжів Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського у 2021-2022 н.р. та заплановану діяльність у 2022-2023 н.р. – доповідачі директори коледжів О.Кравцов, І.Шаповалова

6. Про кадрове забезпечення освітнього процесу в Університеті – доповідач О.Барченко

7. Затвердження плану публікацій статей у наукових виданнях, що індексуються наукометричними базами Scopus та Web of Science, Copernicus, а також в інших наукометричних базах та за кордоном -доповідач Т.Кожухова

8. Виконання рішень Вченої ради за жовтень 2022-2023 н.р. – доповідач Г.Горіна

9. Про зміни в організаційній структурі Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського» – доповідач Т.Кожухова

10. Про затвердження нових редакцій Стандарту Університету «Реалізація освітніх програм» СТУ 02.02-13-2022 та Положення про індивідуальний навчальний план здобувача вищої освіти- доповідач О.Ляшенко

11. Щодо визнання результатів підвищення кваліфікацій НПП кафедр Університету – доповідач О.Літус

Також на черговому засіданні колегіального органу можуть бути розглянуті позапланові питання порядку денного («Різне») залежно від їх надходжень до секретаріату Вченої ради.

ОПИТУВАННЯ БАКАЛАВРІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «ЕКОНОМІКА» ЩОДО ЯКОСТІ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ТА ЗДОБУТТЯ ПІД ЧАС ПРАКТИКИ НЕОБХІДНИХ ДЛЯ ПОДАЛЬШОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ

ОПИТУВАННЯ БАКАЛАВРІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «ЕКОНОМІКА»

ЩОДО ЯКОСТІ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ТА ЗДОБУТТЯ ПІД ЧАС ПРАКТИКИ НЕОБХІДНИХ ДЛЯ ПОДАЛЬШОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ

 

У вересні 2022 р. було проведено онлайн-опитування бакалаврів ОП Економіка щодо якості практичної підготовки та здобуття під час практики необхідних для подальшої професійної діяльності компетентностей.

За результатами анкетування встановлено, що:

72% респондентів вважать, що цілі практики, зокрема, формування професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних умовах, були досягнуті протягом її проходження (28% респондентів вказали, що їм складно відповісти на це питання);

57% респондентів вказали, що цілі практики, пов’язані із вихованням потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності, оволодінням сучасними методами, формами організації та знаряддями праці в галузі майбутньої професії, досягнуто повністю, 43% – скоріше досягнуто;

100% здобувачів ВО зазначило, що вони не стикалися з недоліками в організації практики та поганим ставленням представників від бази практики;

86% респондентів не стикалися з обмеженням у доступі до необхідних для виконання завдань практики інформації та матеріально-технічного забезпечення;

57% респондентів не стикалися з труднощами під час проходження практики, зокрема, стосовно недостатності отриманих в ході навчання знань, 43% респондентів мали труднощі у підготовці звітної документації;

86% опитуваних здобувачів ВО не відчули відсутність допомоги керівника від бази практики;

взаємодію з керівником практики від університету за шкалою від 1 до 10, де «1» – «повністю не задоволена(ний), «10» – «повністю задоволена(ний)», 100% здобувачів оцінило на «10» балів;

взаємодію з керівником практики від підприємства за шкалою від 1 до 10, де «1» – «повністю не задоволена(ний), «10» – «повністю задоволена(ний)», 43% здобувачів оцінило на «10» балів; 14% здобувачів оцінило на «9» балів; 29% здобувачів оцінило на «8» балів; 14% здобувачів оцінило на «7» балів;

86% респондентів задоволені тривалістю практики, вважають її достатньою для досягнення її цілей та завдань, 14% респондентів – тривалість практики необхідно зменшити;

найбільш поширеними твердженнями щодо практики, які обрали здобувачі були: «на практиці я переконався (переконалась) у правильності вибору професії», «завдяки практиці я отримав (отримала) знання та навички, необхідні для майбутньої роботи за фахом», «практика показала, що я можу самостійно виконувати більшість робочих завдань»;

72% респондентів на питання «Чи хотіли б Ви проходити практику в цій організації (на цьому підприємстві) ще раз?» відповіли «так», 28% здобувачів ВО висловило побажання змінити базу практики.

В результаті обговорення результатів анкетування на засіданні кафедри економіки та міжнародних економічних відносин прийнято наступні рішення (протокол № 6 від 24.10.2022 р.):

  1. Результати опитування здобувачів вищої освіти взяти до відома.
  2. На організаційних зборах щодо практики чіткіше визначати цілі практичної підготовки, розглядати найбільш поширені питання та помилки, що виникають у здобувачів ВО під час проходження ними практики, підготовки звітної документації.
  3. Гаранту ОП розширити та диверсифікувати перелік баз практики шляхом укладання додаткових договорів.
  4. Керівникам практики акцентувати особливу увагу здобувачів ВО на необхідності дотримання термінів складання звітної документації з практики; надавати методичну допомогу щодо написання звіту та виконання індивідуального завдання з практики.