Результати анкетного опитування за формою SQ_5 «Опитування здобувачів вищої освіти щодо відповідності форм, методів навчання і викладання вимогам студентоцентрованого підходу»
Результати анкетного опитування за формою SQ_5 «Опитування здобувачів вищої освіти щодо відповідності форм, методів навчання і викладання вимогам студентоцентрованого підходу»
У опитуванні щодо відповідності форм, методів навчання і викладання вимогам студентоцентрованого підходу за анкетою форми SQ_5, взяли участь здобувачі вищої освіти першого (бакалаврського) рівня ОП «Маркетинг». Анкетування проводилось у формі онлайн-опитування 17.10.2022 – 21.10.2022 р. із використанням сервісу Microsoft Forms.
За результатами анкетування встановлено, що:
– повністю влаштовують можливості вибору дисциплін 83% респондентів;
– «скоріше влаштовують» – 12 % респондентів.
– «важко відповісти» – 5%.
– 100% респондентів відповіли, що знання, вміння й навички, які отримуються в Університеті, є достатніми для майбутньої професійної діяльності в своїй спеціальності;
– рівень викладання навчального матеріалу на лекціях повністю задовольняє 50% здобувачів, скоріше задовольняє – 50%, а на практичних, семінарських та лабораторних заняттях – повністю задовольняє 80%, скоріше задовольняє – 20%;
– 79% опитаних відповіли, що всі викладачі обов’язково інформують їх про питання організації освітнього процесу зі своїх дисциплін та надають їм відомості щодо кількості модулів та годин у кожному з них, змісту та мети вивчення модулів, зрозумілих критеріїв оцінювання навчальних досягнень;
– загальну результативність занять з точки зору досягнення їх цілей 83,5% опитаних оцінили як високу, а решта – як скоріш високу;
– 81% здобувачів вважають, що чинні процедури контролю забезпечують об’єктивну оцінку рівня їх академічних досягнень;
– можливості дистанційного вивчення навчальних дисциплін, що надає Університет, задовольняють 80% респондентів, 20% обрали відповідь «Скоріше задовольняють»;
40% учасників опитування відповіли, що вони брали участь у науковій діяльності Університету впродовж навчання і вони на 100% задоволені можливостями наукової діяльності в Університеті.
75% респондентів дали відповідь, що викладачі часто використовують під час викладання навчальних дисциплін ігрові та альтернативні методи навчання (ділові ігри, кейси тощо) та застосовують в навчальному процесі методи дискусії. 25% відповіли, що використовують час від часу;
– загальне враження від навчального контенту за результатами оцінювання рівня задоволеності респондентів за критеріями сучасності, інформативності та якості виконання навчальних ресурсів складає від 80 до 82%, що можна вважати дуже добрим показником.
На запитання «Наскільки часто викладачі використовують під час викладання навчальних дисциплін групові проєкти?» отримано відповіді: використовують часто – 20%, використовують час від часу – 80%.
На питання «Наскільки часто викладачі використовують під час викладання навчальних дисциплін технологію Flipped Classroom?» позитивно відповіли 84% респондентів, при цьому 75% обрали варіант відповіді про періодичне використання даної технології та 14% – про часте використання. 11% учасників анкетування обрали відповідь «Не використовують».
Результати анкетування було обговорено на засіданні кафедри маркетингу, менеджменту та публічного адміністрування (протокол № 4 від 31.10.2022).
За результатом анкетування запропоновано:
1. На постійній основі проводити моніторинг навчальних ресурсів Університеті, в розрізі за навчальними дисциплінами.
2. При плануванні та реалізації навчального процесу віддавати перевагу тим формам роботи на заняттях, яким віддають перевагу здобувачі вищої освіти.
3. Більше залучати технології Flipped Classroom та Peer Learning до використання та реалізації їх в освітньому процесі.
4. Активізувати роботу щодо збільшення відсотка залучення здобувачів вищої освіти освітнього ступеня бакалавр до наукової діяльності.