Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Облік і оподаткування»
Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Облік і оподаткування» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти щодо оцінки здобувачами вищої освіти навчального навантаження (SQ_4) стосувалось виявлення рівня задоволеності респондентів доступністю організаційно-методичного та інформаційного забезпечення навчального процесу, інформованості щодо різних аспектів навчального навантаження, обсягом навчального навантаження, термінами виконання різних видів робіт тощо. Опитування проводилось у формі онлайн-опитування з 08.06.2021 по 11.06.2021 р. із використанням сервісу Microsoft Forms.
Анкета опитування представлена переліком питань, що містять критерії з диференційованими відповідями, які респонденти мали оцінити за 5-бальною шкалою (від «1» – «повністю не задовольняє» до «5» – «повністю задовольняє»). Зведена таблиця із розподілом відповідей опитаних здобувачів представлена нижче (табл. 1).
Таблиця 1. Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на питання «Оцініть, будь ласка, навчальне навантаження за запропонованими критеріями…»
№ | Найменування критерію | Оцінка критерію | Середня оцінка | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1. | Доступність організаційно-методичного та інформаційного забезпечення навчального процесу: | – | – | – | 1 | 2 | 4,67 |
1.1. | графік організації навчального процесу | 1 | 2 | 4,33 | |||
1.2. | розклад занять | 1 | 1 | 1 | 4,00 | ||
1.3. | навчальний план | 2 | 1 | 4,33 | |||
1.4. | індивідуальний план | 1 | 2 | 4,67 | |||
2. | Оперативність реагування адміністрації Університету на Ваші запити щодо навчального навантаження | 1 | 2 | 4,67 | |||
3. | Актуальність розміщеної на сайті Університету інформації стосовно навчального навантаження (навчальні плани, графіки навчального процесу, розклад занять тощо) | 3 | 5,00 | ||||
4. | Рівень Вашої обізнаності щодо норм навчального навантаження (одиниця навчального навантаження, кількість годин в кредиті, кількість кредитів в семестрі, навчальному році тощо) | 3 | 5,00 | ||||
5. | Рівень Вашої обізнаності щодо видів робіт, які потрібно виконати | 3 | 5,00 | ||||
6. | Оптимальність загального навчального навантаження в день (загальна кількість навчальних пар) згідно з Вашим розкладом занять | 1 | 2 | 4,33 | |||
7. | Оптимальність лекційного навантаження в день (загальна кількість пар лекційних занять) згідно з Вашим розкладом занять | 1 | 1 | 1 | 4,00 | ||
8. | Оптимальність навчального навантаження в день з однієї дисципліни згідно з Вашим розкладом занять | 1 | 2 | 4,33 | |||
9. | Оптимальність частки самостійної роботи з навчальних дисциплін | 2 | 1 | 4,33 | |||
10. | Оптимальність термінів виконання завдань самостійної роботи з навчальних дисциплін | 1 | 2 | 4,67 | |||
11. | Оптимальність термінів виконання індивідуальних завдань з навчальних дисциплін | 2 | 1 | 4,33 | |||
12. | Достатність часу для виконання завдань самостійної роботи та індивідуальних завдань з навчальних дисциплін | 1 | 2 | 4,67 | |||
13. | Оптимальність термінів виконання календарного плану при написанні курсових робіт (проектів) | 1 | 2 | 4,67 | |||
14. | Рівень Вашої обізнаності щодо порядку та термінів здачі щодо видів робіт, які потрібно виконати | 1 | 2 | 4,67 | |||
15. | Рівень Вашої обізнаності щодо порядку та критеріїв оцінювання видів робіт, які потрібно виконати | 1 | 2 | 4,67 |
Виходячи із обчислених середніх оцінок, опитані здобувачі вищої освіти оцінили власну задоволеність аспектами навчального навантаження на рівні вище середнього. Всі опитані в основному задоволені організацією навчального процесу, його організаційно-методичним та інформаційним забезпеченням.
При цьому найвищий рівень оцінювання (5 балів) мають такі аспекти забезпечення навчального процесу, як:
- актуальність розміщеної на сайті Університету інформації стосовно навчального навантаження (навчальні плани, графіки навчального процесу, розклад занять тощо);
- рівень Вашої обізнаності щодо норм навчального навантаження (одиниця навчального навантаження, кількість годин в кредиті, кількість кредитів в семестрі, навчальному році тощо);
- рівень обізнаності щодо видів робіт, які потрібно виконати.
Також на рівні, близькому до найвищого (4,67 балів), опитані оцінили такі аспекти забезпечення навчального процесу:
- доступність організаційно-методичного та інформаційного забезпечення навчального процесу, в тому числі індивідуальний план;
- оперативність реагування адміністрації Університету на Ваші запити щодо навчального навантаження;
- оптимальність термінів виконання завдань самостійної роботи з навчальних дисциплін;
- достатність часу для виконання завдань самостійної роботи та індивідуальних завдань з навчальних дисциплін;
- оптимальність термінів виконання календарного плану при написанні курсових робіт (проектів);
- рівень обізнаності щодо порядку та термінів здачі щодо видів робіт, які потрібно виконати;
- рівень обізнаності щодо порядку та критеріїв оцінювання видів робіт, які потрібно виконати.
За результатами анкетування можна надати такі пропозиції:
- Гаранту освітньої програми вжити заходів із додаткового інформування здобувачів вищої освіти щодо можливостей звертатись до представників адміністрації з питань, пов’язаних з навчальним навантаженням (до кого звертатись, з яких питань тощо).
- Групі забезпечення та НПП, що викладають на освітній програмі, приділити увагу розвитку в опитаних здобувачів вищої освіти навичок самостійної роботи та організації власної діяльності, виявлення можливих труднощів при реалізації вказаних форм навчання.