Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на спеціальності «Місцеві фінанси»

Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Місцеві фінанси» другого (магістерського) рівня вищої освіти за змістом анкети SQ_6 «Опитування здобувачів вищої освіти та НПП щодо відповідності методів навчання і викладання принципам академічної свободи» проводилось у формі онлайн-опитування 01.09.2021 – 29.10.2021 р.  із використанням сервісу Microsoft Forms і стосувалось виявлення оцінок здобувачів вищої освіти щодо форм та методів навчання і викладання в Університеті, які відповідають вимогам студентоцентрованого підходу та принципам академічної свободи.

В опитуванні взяли участь 5 здобувачів ВО денної і заочної форми здобуття вищої освіти, що навчаються за ОП «Місцеві фінанси» другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Опитування виявило розбіжності у трактуванні здобувачами ВО поняття «академічна свобода». З огляду на значущість академічної свободи як передумови для належного виконання закладом вищої освіти одного із своїх основних призначень у вільному демократичному суспільстві – розвиток людського мислення через критичне ставлення до усталених догм, вимагають уваги відповіді, надані респондентами на питання «На Вашу думку, академічна свобода означає…» (табл. 1).

 

Таблиця 1 –  Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на питання «На Вашу думку, академічна свобода означає    ?», осіб

 

Варіанти відповіді Кількість здобувачів вищої освіти, що обрали певний варіант відповіді
свободу викладання 1
свободу проведення наукових досліджень 2
свободу навчання 2
важко відповісти 1

 

Наведений розподіл обраних варіантів відповідей дозволяє вказати на доцільність проведення більш детального аналізу з метою виявлення причин розбіжності у трактуванні здобувачами ВО поняття «академічна свобода».

Особисті погляди викладачів із тих чи інших питань, формальні чи неформальні інституційні практики не мають бути перешкодою для реалізації здобувачами освіти своєї академічної свободи. На запитання «Чи маєте Ви змогу під час вивчення навчальних дисциплін обговорювати теми, які відповідають цільовим завданням навчальних дисциплін, але є соціально, політично або етично контраверсійними?» 1 здобувач вищої освіти надав відповідь «Так», 4 – «Скоріше так».

Відповідаючи на запитання «Чи використовують Ваші викладачі під час викладання навчальної дисципліни методи дискусії?» 2 здобувачів вищої освіти надали відповідь «Так», 2 – «Скоріше так», 1 – «Ні».

Проте, на запитання «Чи заважають викладачі Вам та іншим студентам висловлювати власні думки під час обговорення контраверсійних тем?» отримано результати, які узагальнені у табл. 2

 

Таблиця 2 –  Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на запитання «Чи заважають викладачі Вам та іншим студентам висловлювати власні думки під час обговорення контраверсійних тем?»

 

Запропоновані варіанти відповідей Кількість згадувань
так 1
скоріше так 3
важко відповісти 1
Загалом 5

 

Наведений розподіл обраних варіантів відповідей дозволяє вказати на доцільність проведення інформаційної роботи зі здобувачами ВО щодо реалізації їх права на академічну свободу, в основі якої знаходяться принципи свободи слова і творчості. На запитання «Чи заохочують Ваші викладачі під час вивчення навчальних дисциплін Вас та інших студентів до дослідницької діяльності?» 2 здобувачів вищої освіти надали відповідь «Так», 3 – «Скоріше так». Відповідаючи на питання «Чи надають Ваші викладачі Вам та іншим студентам право вільно обирати теми для досліджень, виконання індивідуальних завдань тощо?», 1 особа надала відповідь «Так», 4 – «Скоріше так».

Респонденти зазначили, що Університет надає студентам можливість оприлюднення результатів власної дослідницької діяльності, а також інформацію щодо можливості участі у проектних та грантових програмах.

На запитання «Чи сприяє Університет участі студентів у всеукраїнських та міжнародних конкурсах?» та «Чи сприяє Університет участі студентів у всеукраїнських та міжнародних конференціях?» відповідь здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Місцеві фінанси» другого (магістерського) рівня вищої освіти була схожою: 1 особа надала відповідь «Так», 4 – «Скоріше так».

За результатом анкетування групою забезпечення запропоновано:

  • наголосити НПП, які залученні до викладання дисциплін на ОП «Фінанси, банківська справа та страхування», дотримуватися принципів академічної свободи;
  • Гаранту ОП «Місцеві фінанси» посилити рівень інформованості здобувачів ВО, що навчаються на даній ОП, щодо реалізації їх права на академічну свободу, в основі якої знаходяться принципи свободи слова і творчості, поширення знань та інформації, проведення наукових досліджень і використання їх результатів;
  • Гаранту ОП «Місцеві фінанси» продовжувати позитивну практику залучення здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Місцеві фінанси» другого (магістерського) рівня вищої освіти до участі студентів у всеукраїнських та міжнародних конференціях та у всеукраїнських та міжнародних конкурсах.
367 разів прочитано