Університет Туган-Барановського інформує: День домашніх тварин

Університет Туган-Барановського інформує: 30 листопада в Україні відзначають День домашніх тварин.

Ви знали, що ті, хто заводить домашніх тварин, протягом місяця спільного проживання поліпшується стан здоров’я. Це виявили кембриджські дослідники. Ці позитивні зміни продовжували зберігатися протягом 10 місяців дослідження. Було помічено,що господарі домашніх тварин рідше страждають на захворювання або від головного болю. Пізніше було виявлено, що чоловіки-власники кішок або собак мають більш рівний пульс і стабільний тиск, ніж ті, хто ще не обзавівся вихованцем. Це говорить про те, що домашня тварина може не лише стати вірним другом, але і в багатьох аспектах підвищити якість життя господаря.

Сьогодні Університет Туган-Барановського ділиться фото домашніх улюбленців, друзів, компаньйонів наших студентів та викладачів! Зі святом!

ОПИТУВАННЯ МАГІСТРІВ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ «ЕКОНОМІКА ТРАНСФОРМАЦІЙ» ЩОДО ВІДПОВІДНОСТІ ФОРМ, МЕТОДІВ НАВЧАННЯ І ВИКЛАДАННЯ ВИМОГАМ СТУДЕНТОЦЕНТРОВАНОГО ПІДХОДУ

У жовтні 2021 р. було проведено анонімне опитування магістрів ОПП Економіка трансформацій щодо відповідності форм, методів навчання і викладання вимогам студентоцентрованого підходу.

 

За результатами опитування установлено, що:


магістрів, які взяли участь у опитуванні (респондентів)
задоволені рівнем викладання навчального матеріалу на лекціях, семінарських та практичних заняттях, знаннями, вміннями та навичками, які вони отримують в Університеті, вважають їх достатніми для їх майбутньої професійної діяльності;
зазначають, що викладачі надають їм вичерпну інформації про організацію освітнього процесу з дисциплін, критеріїв оцінювання їх досягнень;
відзначають, що критерії оцінювання знань, умінь та навичок є для них зрозумілими, відповідають реальним вимогам до якості підготовки; процедури контролю забезпечують об’єктивну оцінку;
задоволені можливостями дистанційного навчання в Університеті;

респондентів
зазначили, що вони беруть участь у науковій діяльності, їх задовольняє можливості участі у науковій діяльності, наявні в Університеті;

зазначили, що викладачі часто використовують під час викладання навчальних дисциплін метод дискусії;


респондентів
високо оцінюють результативність занять з точки зору досягнення їх цілей;

стверджують, що навчальні ресурси, що використовуються у процесі викладання дисциплін викладачами в Університеті є кісними, сучасними та цікавими;

стверджують, що навчальні ресурси, що використовуються у процесі викладання дисциплін викладачами в Університеті є якісними, сучасними та цікавими;

На засіданні кафедри економіки та міжнародних економічних відносин, що було присвячено обговоренню результатів анкетування, було прийнято рішення:

Продовжувати роботу щодо актуалізації контенту дисциплін.

Розглянути можливість щодо розширення інтерактивних форм та методів роботи на заняттях.

Активніше заохочувати здобувачів ВО до участі у науковій діяльності Університету.

Активніше застосовувати технології Peer Learning та Flipped Classroom під час викладання дисциплін.

Останній день прийому заявок на участь у конкурсі стипендіальної програми «Завтра.UA»

У вівторок, 30 листопада – останній день прийому заявок на участь у конкурсі стипендіальної програми «Завтра.UA»

В рамках стипендіальної програми «Завтра.UA» Фонд Віктора Пінчука здійснює пошук, добір та підтримку обдарованих і цілеспрямованих студентів провідних закладів вищої освіти (ЗВО) України.

До участі у конкурсі запрошуються студенти українських ЗВО – університетів, академій та інститутів будь-якої форми власності, 3 – 6 курсів денної форми навчання (бакалаврат та магістратура), громадяни України, віком до 35 років включно.

Графік проведення 16-го конкурсу Стипендіальної програми «Завтра.UA» (сезон 2021/22):

  • Прийом та реєстрація документів студентів з 20 жовтня до 30 листопада 2021 року в електронному вигляді через форму реєстрації на сайті Програми zavtra.in.ua
  • 1-й тур (грудень 2021 року – лютий 2022 року) – обробка зареєстрованих документів та оцінювання рекомендаційного та мотиваційного листів, обґрунтування дослідження.
  • 2-й тур (лютий – березень 2022 року) оцінювання конкурсних робіт незалежними фаховими експертами та оцінка наукової діяльності конкурсантів.
  • 3-й тур (березень – квітень 2022 року) оцінювання особистісного потенціалу конкурсантів під час онлайн або очних одноденних змагань. Оголошення результатів конкурсу (травень-червень 2022 року).

Нагадуємо! У зв’язку із несприятливою епідемічною ситуацією та запровадженням карантину умовами конкурсу 2021\2022 передбачена можливість проведення всіх  етапів конкурсу в онлайн або офлайн форматі. Рішення щодо кожного туру буде прийматися в залежності від епідемічного стану.

Більш детальну інформацію про умови конкурсу «Завтра.UA» можна дізнатись на сайті zavtra.in.ua у розділі «Конкурс»  за посиланням: https://zavtra.in.ua/competition/umovy-provedennya-konkursu/

Готуємо з Університетом Туган-Барановського

Студенти спеціальностей “Готельно-ресторанна справа” та “Харчові технології” Університету Туган-Барановського завжди вправляються в кулінарній майстерності.

В Університеті Туган-Барановського також проводяться кулінарні майстер-класи. Наприклад, до стін Університету завітали представники Асоціації «UCM-Italy» – президент Паоло Брешиа, менеджер проєкту – Колбаса Олександр, а також Полосін Анатолій, та Добрелія Аліна – із майстер-класом з приготування класичної італійської піци. Як це було – у відео!

Опитування студентів, які навчаються за спеціальністю «Міжнародні економічні відносини»

Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються за спеціальністю 292 «Міжнародні економічні відносини» на першому рівні вищої освіти,

щодо якості практичної підготовки та здобуття під час практики необхідних для подальшої професійної діяльності компетентностей

Як свідчать результати опитування, здобувачі вищої освіти, які навчаються за спеціальністю 292 «Міжнародні економічні відносини» на першому рівні вищої освіти

 

1) вважають, що:
– тривалість практики є достатньою

66% респондентів

– правильно вибрали професію

100% респондентів

   
– під час практики оволоділи сучасними методами, формами організації та знаряддями праці в галузі майбутньої професії  

33% респондентів

   
– під час практики сформували професійні уміння та навички для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних умовах на базі знань, одержаних в Університеті  
-основним напрямом покращення практичної підготовки є розширення переліку підприємств-баз практики  
     
– практика дозволила їм зрозуміти вимоги та допомогла отримати необхідні знання та навички, необхідні для майбутньої роботи за фахом  

33% респондентів

2) зазначають, що:
– під час практики усвідомити потребу систематично оновлювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності  

33% респондентів

   
– вони ефективно взаємодіяли із керівниками практики від Університету та підприємства  
     
– хотіли б проходити практику на підприємстві, яке виступало для них базою практики

33% респондентів

  – хотіли б в подальшому працювати на підприємстві-базі практики

 

33% Респондентів

 

 

– основними труднощами, із якими вони зіткнулися при проходженні практики, були труднощі, пов’язані із підготовкою звітної документації

 

33% респондентів

Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Місцеві фінанси»

Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Місцеві фінанси» другого (магістерського) рівня вищої освіти за змістом анкети SQ 5 «Опитування здобувачів вищої освіти щодо відповідності форм, методів навчання і викладання вимогам студентоцентрованого підходу» проводилось у формі онлайн-опитування 01.09.2021 – 29.10.2021 р. із використанням сервісу Microsoft Forms.

В опитуванні взяли участь 5 здобувачів ВО денної і заочної форми здобуття вищої освіти, що навчаються за ОП «Місцеві фінанси» другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Розподіл відповідей на запитання анкети «Наскільки особисто Вас влаштовують можливості обирати дисципліни для вивчення, які надає Університет?» наступний:

  1. «Повністю влаштовують» – 2 респонденти.
  2. «Скоріше влаштовують» – 3 респонденти.

Позитивно респонденти відповіли на питання «Чи є, на Вашу думку, знання, вміння й навички, які отримуються в Університеті, достатніми для Вашої майбутньої професійної діяльності?» 2 здобувачів вищої освіти з числа опитаних обрали варіант відповіді «так, достатні», 3 осіб – «скоріше достатні».

Отриманий результат свідчить про розуміння здобувачами вищої освіти вимог роботодавців та важливості отримання якісної вищої освіти в Університеті, для працевлаштування та подальшого кар’єрного росту.

На запитання «Наскільки особисто Вас задовольняє рівень викладання навчального матеріалу на лекціях?» відповіді здобувачів вищої освіти наступні:

  1. «Повністю задовольняє» – 3 респонденти.
  2. «Скоріше задовольняє» – 2 респондент.

Узагальнена інформація наведена на рис. 1.

Рис. 1 –  Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на питання «Наскільки особисто Вас задовольняє рівень викладання навчального матеріалу на лекціях?»

 

Розподіл відповідей на запитання «Наскільки особисто Вас задовольняє рівень викладання навчального матеріалу на семінарських і практичних заняттях?» (4 осіб обрали варіант відповіді «Повністю задовольняє», 1 – «Скоріше задовольняє»). У відповідь на питання щодо пропозицій для підвищення рівня викладання навчального матеріалу на семінарських і практичних заняттях жодних пропозицій надано не було.

5 здобувачів ВО, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Місцеві фінанси» другого (магістерського) рівня вищої освіти відповіли на наступне запитання анкети: «Чи інформують Вас викладачі кафедри про організацію освітнього процесу з дисципліни щодо кількості модулів та годин у кожному з них, змісту та мети модулів, критеріїв оцінювання тощо?» таким чином ( табл. 1):

 

Таблиця 1 – Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на питання «Чи інформують Вас викладачі кафедри про організацію освітнього процесу з дисципліни щодо кількості модулів та годин у кожному з них, змісту та мети модулів, критеріїв оцінювання тощо?», осіб

 

Варіанти відповіді Кількість здобувачів вищої освіти, що обрали певний варіант відповіді
Так, завжди інформують 3
Так, зазвичай інформують 2
Важко відповісти
Ні, зазвичай не інформують
Загалом 5

 

Відповідаючи на запитання «Чи надають Вам викладачі вичерпну інформацію щодо критеріїв оцінювання навчальних досягнень?» 3 здобувачів вищої освіти надали відповідь «Так», 2 – «Скоріше так».

Враховуючи відповіді здобувачів ВО доцільно акцентувати увагу НПП, які працюють на освітній програмі, на продовження позитивної практики інформування здобувачів вищої освіти щодо наявності визначених критеріїв оцінювання навчальних досягнень у системі MOODLE (робоча програма навчальної дисципліни) та сайті Університету.

Узагальнюючи варіанти відповіді щодо питання «Чи зрозумілі для Вас критерії оцінювання знань, умінь і навичок, що застосовуються викладачами?» можна констатувати, що 3 осіб обрали варіант відповіді «Критерії зрозумілі»; відповідь  «Критерії скоріше зрозумілі» обрали 2 респонденти.

У табл. 2 наведено розподіл варіантів відповідей на запитання анкети «Як Ви оцінюєте критерії оцінювання знань, умінь і навичок, що застосовуються викладачами, щодо їх відповідності реальним вимогам до якості підготовки?».

 

Таблиця 2 -. Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на питання «Як Ви оцінюєте критерії оцінювання знань, умінь і навичок, що застосовуються викладачами, щодо їх відповідності реальним вимогам до якості підготовки?», осіб

 

Варіанти відповіді Кількість здобувачів вищої освіти, що обрали певний варіант відповіді
Критерії завищені щодо реальних вимог до якості підготовки 0
Критерії відповідають реальним вимогам до якості підготовки 5
Критерії занижені щодо реальних вимог до якості підготовки 0
Критерії оцінювання не співпадають з реальними вимогами до якості підготовки 0
Важко відповісти 0
Загалом 5

 

Хоча більш як 50% опитаних здобувачі вищої освіти обрали варіант відповіді «Критерії відповідають реальним вимогам до якості підготовки» (3 респондентів з 5), слід враховувати вірогідну недостатність їх досвіду для об’єктивної оцінки предмету питання. Тобто, можна зробити висновок, що, при високій оцінці реалістичності критеріїв оцінки, що застосовуються викладачами, має місце підвищення рівня вимог до здобувачів вищої освіти з метою підготовки висококваліфікованих, конкурентоспроможних фахівців з фінансів, банківської справи та страхування, які вміють застосовувати набуті знання для розв’язання складних задач і проблем в процесі професійної діяльності.

Відповідаючи на запитання «Чи завжди Вам зрозумілі ті цілі, що ставляться викладачем на занятті?», опитані здобувачі вищої освіти розділились наступним чином:

2 респонденти обрали варіант відповіді «Так, завжди зрозумілі», 3 – «Зазвичай зрозумілі».

У табл. 3 систематизовано варіанти отриманих відповідей здобувачів вищої освіти на запитання «Як Ви оцінюєте загальну результативність занять з точки зору досягнення їх цілей?».

 

Таблиця 3 – Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на питання «Як Ви оцінюєте загальну результативність занять з точки зору досягнення їх цілей?», осіб

Варіанти відповіді Кількість здобувачів вищої освіти, що обрали певний варіант відповіді
Результативність занять висока 1
Результативність занять скоріше висока 4
Результативність занять середня 0
Результативність занять скоріше низька 0
Важко відповісти 0
Загалом 5

 

Наведений розподіл обраних варіантів відповідей дозволяє вказати на доцільність проведення більш детального аналізу з метою виявлення чинників, що негативно впливають на досягнення цілей занять.

З огляду на значущість об’єктивної оцінки рівня академічних досягнень здобувачів вищої освіти, вимагають уваги відповіді, надані респондентами на відповідне питання (табл. 4).

Таблиця 4 –  Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на питання «На Ваш погляд, чи забезпечують об’єктивну оцінку рівня Ваших академічних досягнень чинні процедури контролю?», осіб

 

Варіанти відповіді Кількість здобувачів вищої освіти, що обрали певний варіант відповіді
Забезпечують 4
Скоріше забезпечують 1
Скоріше не забезпечують 0
Не забезпечують 0
Важко відповісти 0
Загалом 5

 

Враховуючи те, що переважна більшість опитаних обрали варіант відповіді «Забезпечують» на питання щодо забезпечення об’єктивної оцінки академічних досягнень чинними процедурами контролю, доцільною є проведення додаткової роботи з метою з’ясування причин виникнення сумнівів у цьому у деяких респондентів (один з яких обрав варіант відповіді «Скоріше забезпечують») та визначення можливостей удосконалення процедур контролю.

Елементом студентоцентрованого підходу також може розглядатись відповідність потребам навчального процесу та потребам і інтересам здобувачів вищої освіти можливостей дистанційного вивчення навчальних дисциплін (табл. 5).

 

Таблиця 5 – Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на питання «Наскільки особисто Вас задовольняють можливості дистанційного вивчення навчальних дисциплін, які надає Університет?», осіб

 

Варіанти відповіді Кількість здобувачів вищої освіти, що обрали певний варіант відповіді
Повністю задовольняють 3
Скоріше задовольняють 2
Скоріше не задовольняють 0
Не задовольняють 0
Важко відповісти 0
Загалом 5

 

Отже, здобувачі вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Місцеві фінанси» другого (магістерського) рівня вищої освіти, задоволені існуючими можливостями дистанційного вивчення навчальних дисциплін.

Наступний блок з двох питань стосувався досвіду і задоволеністю здобувачів вищої освіти наявними в Університеті можливостями участі в науковій діяльності (табл. 6 та 7).

Таблиця 6 – Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на питання «Чи брали Ви участь в науковій діяльності за період навчання в Університеті?», осіб

 

Варіанти відповіді Кількість здобувачів вищої освіти, що обрали певний варіант відповіді
Так, брав (брала) участь раніше або беру участь зараз 0
Так, брав (брала) участь раніше, але припинив (припинила) 4
Ні, не брав (не брала) участь раніше і не беру участі зараз 0
Ні, не брав (не брала) участь раніше, але планую у майбутньому 1
Загалом 5

 

Згідно з отриманими відповідями, близько 80 % респондентів мають досвід участі у науковій діяльності або відповідні плани щодо участі у написанні наукових статей, доповідей на Міжнародні та Всеукраїнські науково – практичні конференції, тощо.

Причому переважна більшість опитаних здобувачів вищої освіти повністю або скоріше задоволені наявними можливостями участі у науковій діяльності.

Таблиця 7 – Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на питання «Наскільки особисто Вас задовольняють можливості участі у науковій діяльності, наявні в Університеті?», осіб

Варіанти відповіді Кількість здобувачів вищої освіти, що обрали певний варіант відповіді
Повністю задовольняють 2
Скоріше задовольняють 3
Важко відповісти 0
Загалом 5

 

Отримані результати свідчать про необхідність визначення чинників, що заважають участі у науковій діяльності здобувачів вищої освіти, що навчаються на 1 курсі освітнього рівня «магістр».

Зведена інформація із розподілом відповідей 5 опитаних здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Місцеві фінанси» другого (магістерського) рівня вищої освіти узагальнена у табл. 8.

 

Таблиця 8 – Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на питання «Оцініть загальне враження від навчальних ресурсів (підручники, посібники, тексти, відео та аудіо тощо), які використовуються у процесі викладання дисциплін викладачами в Університеті, за наведеними критеріями», осіб

 

з/п

Найменування критерію Оцінка критерію Серед­ня оцінка
1 2 3 4 5 6 7
1 1 – Сучасні, 7 – Застарілі   1 1 3       2,5
2 1 – Цікаві, 7 – Нудні   1 1 3       2,4
3 1 – Різноманітні, 7 – Одноманітні     5         2,7
4 1 – Якісні, 7 – Неякісні   1 3 1       2,3
5 1 – Пізнавальні, 7 – Малоінформативні   1 3 1       2,8

 

Наразі, відповіді респондентів переважно концентруються у негативній частині шкали оцінок, однак їх розподіл відрізняється за різними критеріями, про що свідчить середня оцінка.

Враховуючи відповіді здобувачів ВО доцільно акцентувати увагу групи забезпечення освітньої програми на необхідність пошуку можливостей придбання новітніх підручників, посібників які використовуються у процесі викладання дисциплін.

У процесі анкетування було запитання, спрямоване на виявлення того, яким формам роботи на заняттях з точки зору ефективності засвоєння навчального матеріалу віддають перевагу здобувачі вищої освіти. Більше половини опитаних здобувачів вищої освіти обирали такі форми роботи на заняттях, які не потребують тривалої активної самостійної роботи та передбачають контакт із викладачем («Спілкуватися з викладачем», «Брати участь в обговореннях», «Слухати викладача»).

Значною є зацікавленість респондентів в участі у розробці і реалізації проектів, виконанні творчих, нестандартних завдань.

Має місце низька частота вибору такого варіанту відповіді як «Виконувати і перевіряти вправи», хоча ефективність такої форми роботи є доведеною.

Форм та технологій навчання стосувались також питання щодо використання під час викладання навчальних дисциплін групових проектів та сучасних педагогічних технологій.

На запитання «Наскільки часто викладачі використовують під час викладання навчальних дисциплін групові проекти? Отримано від здобувачів вищої освіти відповіді, що узагальнено у табл. 9.

 

Таблиця 9 – Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на питання «Наскільки часто викладачі використовують під час викладання навчальних дисциплін групові проекти?», осіб

 

Варіанти відповіді Кількість здобувачів вищої освіти, що обрали певний варіант відповіді
Використовують часто 4
Використовують час від часу 1
Не використовують 0
Важко відповісти 0
Загалом 5

 

Згідно з отриманими результатами, групові проекти використовуються викладачами на практичних заняттях.

У табл. 10 наведено узагальнені результати відповідей респондентів щодо використання викладачами під час викладання навчальних дисциплін сучасних педагогічних технологій:

Таблиця 10 –  Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на питання «Наскільки часто викладачі використовують під час викладання навчальних дисциплін …», осіб

Варіанти відповіді Кількість здобувачів вищої освіти, що обрали певний варіант відповіді
…технологію Flipped Classroom …технологію Peer Learning
Використовують часто 4 1
Використовують час від часу 1 4
Не використовують 0 0
  Важко відповісти 0 0
  Загалом 5 5

 

За результатом анкетування групою забезпечення запропоновано:

  1. 1. Проведення моніторингу навчальних ресурсів, що використовуються, за навчальними дисциплінами. Це дозволить визначити коригувальні заходи та ліквідувати розбіжності у сприйнятті опитаними здобувачами вищої освіти навчальних ресурсів, які використовують вони та викладачі в навчальному процесі.
  2. При плануванні та реалізації навчального процесу враховувати те, яким формам роботи на заняттях віддають перевагу здобувачі вищої освіти, однак не надавати цьому чиннику перевагу порівняно із відповідністю форм роботи змісту навчальних матеріалів та загальній орієнтації на розвиток форм групової та самостійної роботи здобувачів вищої освіти.
  3. По мірі накопичення даних опитувань, доцільно аналізувати достатність знань, вмінь й навичок, які отримуються в Університеті, для майбутньої професійної діяльності.

 

Університет Туган-Барановського вітає фахівців системи фінансового моніторингу

Університет Туган-Барановського інформує: 28 листопада в Україні відзначається День працівника системи фінансового моніторингу.

День установлений 28 листопада 2020 року Президентом України Володимиром Зеленським ураховуючи значний внесок працівників системи фінансового моніторингу в утвердження статусу України як надійного партнера міжнародної спільноти у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

У цей святковий день суспільство виявляє високу повагу до фахівців системи фінансового моніторингу, бо усвідомлює, що сумлінна та цілеспрямована праця кожного з них – це запорука фінансової стабільності нашої держави.

Високий професіоналізм, працездатність та компетентність працівників системи фінансового моніторингу є важливою складовою майбутнього динамічного розвитку та фінансового благополуччя України.

З нагоди професійного свята зичимо їм невичерпаної життєвої енергії для досягнення нових здобутків!

Університет Туган-Барановського онлайн

Друзі!  Університет Туган-Барановського прагне розвивати свої соцмережі, тому, без вашої допомоги нам не обійтися! Підписуйтеся на канал Університету Туган-Барановського в YouTube! https://www.youtube.com/channel/UCLw1ZXjiPmowocQVk7mAA8A

До речі, відео також є в TikTok .

В Інстаграмі дивіться закріплені сторіс – там багато цікавого!

Ми у Телеграмі

Ми на Фейсбуці 

Опитування ЗВО за спеціальністю «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»

SQ_3_Опитування здобувачів вищої освіти за спеціальністю 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» щодо якості практичної підготовки та здобуття під час практики необхідних для подальшої професійної діяльності компетентностей

 

Опитування щодо якості практичної підготовки та здобуття під час практики необхідних для подальшої професійної діяльності компетентностей (SQ_3) стосувалося виявлення оцінок здобувачів вищої освіти за спеціальністю 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» стосовно цілей практики зі спеціальності для застосування набутих навиків та компетенцій у майбутній професійній діяльності.

У анкетуванні прийняло участь 74% (20 осіб) з 27 респондентів.

Щодо оволодіння сучасними методами, формами організації та знаряддями праці в галузі майбутньої професії, то результати наступні: 68% – досягнуто повністю; 0% – повністю не досягнуто; 30% – скоріше досягнуто; 2% – скоріше не досягнуто.

Відповідаючи на питання щодо формування професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних умовах на базі знань, одержаних університеті, результати опитування виявилися наступними: 65,2% осіб зазначили, що досягнуто повністю; 33,4% – скоріше досягнуто; 1,4% – скоріше не досягнуто.

На питання щодо виховання потреби постійно поновлювати свої знання та творчо застосовувати їх в практичній діяльності відповіді респондентів розподілилися наступним чином: 45% досягнуто повністю; 7% – повністю не досягнуто; 33% – скоріше досягнуто; 15% – скоріше не досягнуто.

На питання відносно недоліків в організації практики відповіді розподілилися наступним чином: 35,5% – важко відповісти; 47,8 – не доводилось; 16,7 – так, доводилось.

Характеризуючи відповіді на питання щодо поганого ставлення представників бази практики, обмеження у доступі до необхідних для виконання завдань практики інформації та матеріально-технічного забезпечення, труднощів у підготовці звітної документації та відсутності допомоги керівника від бази практики, то дані опитування зведені до табл. 1.

 

Таблиця 3.1 – Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на питання анкети, %

Постановка питання Варіанти відповіді Кількість ЗВО,%
Погане ставлення представників бази практики важко відповісти 8,5 100
не доводилось 89,9
так, доводилось 1,6
Обмеження у доступі до необхідних для виконання завдань практики інформації та матеріально-технічного забезпечення важко відповісти 23,5 100
не доводилось 69,1
так, доводилось 7,4
Труднощі у підготовці звітної документації важко відповісти 15,1 100
не доводилось 76,5
так, доводилось 8,4
Обмеження у доступі до методичного забезпечення практичної підготовки важко відповісти 5,2 100
не доводилось 93,4
так, доводилось 1,4

 

У більшості, здобувачі вищої освіти задоволені проходженням практики, оскільки до практикантів ставилися доброзичливо, надавали доступ до необхідних джерел інформації, а керівники практики від підприємства сприяли ЗВО виконувати програму практики.

На питання «Як Ви в цілому оцінюєте свою взаємодію з керівником практики від Університету?» ЗВО давали свою оцінку за шкалою від 1 до 10, де «1» – «повністю не задоволена(ний), «10» – «повністю задоволена(ний)». В результаті обробки даних, було виявлено наступні результати: 95,9% були повністю задоволені керівниками практики від Університету; 2,8% виставили загальний бал «9» відносно взаємодії з керівником практики від Університету та 1,3% виставили «7» балів за взаємодію з керівником практики від Університету

На питання «Як Ви в цілому оцінюєте свою взаємодію з керівником практики від підприємства?» здобувачі також надавали свою оцінку за шкалою від 1 до 10, де «1» – «повністю не задоволена(ний), «10» – «повністю задоволена(ний)». В результаті обробки даних, було виявлено наступні результати: 68,5% були повністю задоволені керівниками практики від підприємства; 12,3% виставили загальний бал «8» відносно взаємодії з керівником практики від підприємства та 10,5% виставили «7» балів за взаємодію з керівником практики від підприємства; 6,7% оцінили взаємодію у «5» балів, а решта – 2% були повністю не задоволені взаємодію з керівником практики від підприємства.

Відносно питання «Як Ви вважаєте, чи достатньою є тривалість практики для досягнення її цілей та завдань?», респонденти надали такі варіанти відповідей (табл. 3.2).

 

Таблиця 3.2 – Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на питання щодо достатності тривалості практики для досягнення її цілей та завдань

Варіанти відповідей Кількість ЗВО,%
Важко відповісти 15,5
Ні, тривалість практики необхідно збільшити 37,8
Ні, тривалість практики необхідно зменшити 6,9
Так, тривалість практики є достатньою 39,8
Всього 100

 

Таким чином, більшість здобувачів вищої освіти вважають встановлені строки практики оптимальними.

Відповіді на питання «З якими твердженнями щодо практики, яку Ви проходили, Ви згодні?» були багатоваріантними і розподілилися наступним чином: на практиці вони переконалися у правильності вибору професії -80% ЗВО, практика показала, що ЗВО можуть самостійно виконувати більшість робочих завдань – 80% ЗВО; завдяки практиці вони отримали знання та навички, необхідні для майбутньої роботи за фахом – 80% ЗВО;  7,4% ЗВО стверджують, що завдяки практиці було отримано лише інформацію, необхідну для написання звіту;  2,6% респондентів зазначили, що практика виявила прогалини у їхній фаховій підготовці; практика була формальною, не дозволила відчути професійні вимоги.

На запитання анкети «Чи хотіли б Ви проходити практику в цій організації (на цьому підприємстві) ще раз?» було отримано наступні варіанти відповідей: 15% ЗВО зазначило, що їм важко відповісти на дане питання; 5% ЗВО відповіли «не хотів»; 45% скоріше хотіли б проходити практику на тому ж підприємстві; 35% опитуваних хотіли б ще раз пройти практику на тому ж підприємстві.

Відносно пропозицій щодо покращення практичної підготовки, то респонденти в своїй більшості зазначили, що їх все влаштовувало (62,5%); щоб місце проходження практики більше відповідало спеціальності, на якій навчаєшся (12,3%); щоб було більше практичних робіт 15,1% ; ще 10,1% респондентів зазначили, що їм важко відповісти.

За результатами проведеного анкетування групою забезпечення внесено такі пропозиції:

– групі забезпечення проводити роботи щодо розширення баз практики ;

– групі забезпечення провести аналіз чинників незадоволенності окремих здобувачів організацією практики, обмеження у доступі до необхідних для виконання завдань практики інформації та матеріально-технічного забезпечення, труднощів у підготовці звітної документації та відсутності допомоги керівника від бази практики;

– провести додаткові бесіди з керівниками практики від підприємства щодо  необхідності створення умов для доступу до необхідних для виконання завдань практики інформації та матеріально-технічного забезпечення.

 

 

 

Студенти Університету Туган-Барановського можуть взяти участь у конкурсі «Завтра.UA»

Фонд Віктора Пінчука розпочав черговий 16-й відкритий конкурс стипендіальної програми «Завтра.UA» – найбільшої приватної загальнонаціональної програми з підтримки талановитої молоді в Україні. Це шанс  для проактивної молоді отримати можливості для свого розвитку та допомогти Україні на шляху її розквіту.

До участі у конкурсі запрошуються студенти українських ЗВО – університетів, академій та інститутів будь-якої форми власності, 3 – 6 курсів денної форми навчання (бакалаврат та магістратура), громадяни України, віком до 35 років включно.

Прийом заявок на участь у конкурсі стипендіальної програми «Завтра.UA» буде відкрито на сайті програми zavtra.in.ua з  20 жовтня до 30 листопада  2021 року.

Нагадуємо! У зв’язку із несприятливою епідемічною ситуацією та запровадженням карантину умовами конкурсу 2021\2022 передбачена можливість проведення всіх  етапів конкурсу в онлайн або офлайн форматі. Рішення щодо кожного туру буде прийматися в залежності від епідемічного стану.

Більш детальну інформацію про умови конкурсу «Завтра.UA» можна дізнатись на сайті zavtra.in.ua у розділі «Конкурс»  за посиланням: https://zavtra.in.ua/competition/umovy-provedennya-konkursu/