Опитування здобувачів освітньої програми «Маркетинг» Університету Туган-Барановського
Опитування здобувачів ОП «Маркетинг» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти щодо індивідуальної освітньої траєкторії та реалізації права на вибір навчальних дисциплін
Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Маркетинг» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за змістом анкети SQ 2 «Опитування здобувачів ВО щодо індивідуальної освітньої траєкторії та реалізації права на вибір навчальних дисциплін» проводилось у формі онлайн-опитування. Опитування проводилося з період з 13.09.2021 р. по 24.09.2021 р. із використанням сервісу Microsoft Forms.
Усі респонденти, які брали участь у опитування вказали на високий рівень задоволеності здобувачів вищої освіти ОП «Маркетинг» організацією процесу вибору дисциплін та їх загальним переліком.
Результати анкетування є наступними:
– 100% здобувачів ВО ОП «Маркетинг» володіють інформацією про можливості вибору навчальних дисциплін та умови реалізації такого вибору. Крім того 100% респондентів особисто визнали важливість такого права серед усіх ЗВО;
– основними джерелами інформації щодо переліку та змісту дисциплін вільного вибору ЗВО визначили сайт ДонНУЕТ (25% респондентів), інформування від викладачів кафедри (25% респондентів), та комунікація із дирекцією ННІЕУА (50% респондентів).
У результаті опитування було визначено, що переважна більшість здобувачів ВО при виборі враховує лише власну думку про необхідність вивчення певної варіативної освітньої компоненти, але при цьому вони зазначають (25% респондентів) про важливість консультацій із викладачами випускової кафедри. Здобувачам ВО було запропоновано визначити критерії, які впливають на вибір дисциплін. Оцінка критеріїв, які здійснюють вплив на вибір дисциплін ЗВО при виборі дисциплін: практичної спрямованості безпосереднього зв’язку із професійною діяльністю та спрямованості дисципліни на формування загальних компетентностей представлено на рисунку 1.
Рис. 1- Оцінка критеріїв, які здійснюють вплив на вибір дисциплін ЗВО рівня ьакалавр ОП «Маркетинг» (прийнято 5-ти бальну шкалу, де «1» – «не має значення», а «5» – «дуже важливий»)
– 100% ЗВО влаштовує кількість навчальних дисциплін вільного вибору, які їм запропоновано, при цьому 83% ЗВО вважають перелік запропонованих дисциплін вільного вибору тим, що повністю їх влаштовує, а 17% ЗВО вважають перелік запропонованих дисциплін вільного вибору тим, їх скоріше влаштовує.
За результатами анкетування можна зробити такі висновки та рекомендації:
- кафедрі переглянути та розширити перелік вибіркових дисциплін фахового спрямування, які б більше розширяли професійні компетентності здобувачів ВО спеціальності 075 «Маркетинг»;
- постійно оновлювати сайт ДонНУЕТ якісним контентом, джерелами інформації щодо переліку та змісту нових дисциплін вільного вибору ЗВО.