Результати анкетного опитування за формою SQ_4«Опитування здобувачів вищої освіти щодо навчального навантаження»
Результати анкетного опитування за формою SQ_4«Опитування здобувачів вищої освіти щодо навчального навантаження»
У опитуванні за анкетою форми SQ_4, що проводилось перед початком семестрового контролю, взяли участь здобувачі вищої освіти першого (бакалаврського) рівня освітньої програми «Ресторанні технології» за спеціальністю 181 «Харчові технології».
За цією формою здобувачам вищої освіти – учасникам анкетного опитування пропонувалось за кожним критерієм навчального навантаження в Університеті виставити оцінки за 5-бальної шкалою, де «1» – «повністю не задовольняє», «5» – «повністю задовольняє». У таблиці 1 представлено середні значення отриманих від респондентів оцінок.
№ | Найменування критерію | Середня оцінка за критерієм |
1. | Доступність організаційно-методичного та інформаційного забезпечення навчального процесу: | |
1.1 | графік організації навчального процесу | 4,1 |
1.2 | розклад занять | 3,0 |
1.3 | навчальний план | 3,9 |
1.4 | індивідуальний план | 3,9 |
2. | Оперативність реагування адміністрації Університету на Ваші запити щодо навчального навантаження | 4,4 |
3. | Актуальність розміщеної на сайті Університету інформації стосовно навчального навантаження (навчальні плани, графіки навчального процесу, розклад занять тощо) | 3,9 |
4. | Рівень Вашої обізнаності щодо норм навчального навантаження (одиниця навчального навантаження, кількість годин в кредиті, кількість кредитів в семестрі, навчальному році тощо) | 4,0 |
5. | Рівень Вашої обізнаності щодо видів робіт, які потрібно виконати при вивченні кожної навчальної дисципліни | 4,5 |
6. | Оптимальність загального навчального навантаження в день (загальна кількість навчальних пар) згідно з Вашим розкладом занять | 3,5 |
7. | Оптимальність лекційного навантаження в день (загальна кількість пар лекційних занять) згідно з Вашим розкладом занять | 3,4 |
8. | Оптимальність навчального навантаження в день з однієї дисципліни згідно з Вашим розкладом занять | 3,8 |
9. | Оптимальність частки самостійної роботи з навчальних дисциплін | 3,6 |
10. | Оптимальність термінів виконання завдань самостійної роботи з навчальних дисциплін | 4,0 |
11. | Оптимальність термінів виконання індивідуальних завдань з навчальних дисциплін | 4,1 |
12. | Достатність часу для виконання завдань самостійної роботи та індивідуальних завдань з навчальних дисциплін | 4,1 |
13. | Оптимальність термінів виконання календарного плану при написанні курсових робіт (проєктів) | 4,1 |
14. | Рівень Вашої обізнаності щодо порядку та термінів здачі щодо видів робіт, які потрібно виконати | 4,1 |
15. | Рівень Вашої обізнаності щодо порядку та критеріїв оцінювання видів робіт, які потрібно виконати | 4,4 |
Виходячи з середніхоцінок, здобувачівищоїосвіти, щоприймали участь в анкетуванні,найвищеоціниливласнузадоволеність такими аспектами навчальногонавантаження:
- Рівень обізнаності щодо видів робіт, які потрібно виконати при вивченні кожної навчальної дисципліни – 4,5.
- Оперативність реагування адміністрації Університету на запити щодо навчального навантаження – 4,4.
- Рівень обізнаностіщодо порядку та критеріївоцінюваннявидівробіт, якіпотрібновиконати – 4,4.
Найнижчукількістьбалівотримавкритерій «Розклад занять» – 3 бали.
П’ять критеріїв набрали однакову середню кількість балів – 4,1. Це наступні: графік організації навчального процесу, оптимальність термінів виконання індивідуальних завдань з навчальних дисциплін, достатність часу для виконання завдань самостійної роботи та індивідуальних завдань з навчальних дисциплін, оптимальність термінів виконання календарного плану при написанні курсових робіт (проєктів), рівень обізнаності щодо порядку та термінів здачі щодо видів робіт, які потрібно виконати.
Два критерії здобувачі оцінили в середньому на 4 бали. Серед них «Рівень обізнаності щодо норм навчального навантаження (одиниця навчального навантаження, кількість годин в кредиті, кількість кредитів в семестрі, навчальному році тощо)» та «Оптимальність термінів виконання завдань самостійної роботи з навчальних дисциплін».
Інші сім критеріїв респонденти оцінили в середньому від 3,4 до 3,9 балів, а саме: навчальний план – 3,9; індивідуальний план – 3,9; актуальність розміщеної на сайті Університету інформації стосовно навчального навантаження (навчальні плани, графіки навчального процесу, розклад занять тощо) – 3,9; оптимальність навчального навантаження в день з однієї дисципліни згідно з Вашим розкладом занять – 3,8; оптимальність частки самостійної роботи з навчальних дисциплін – 3,6; оптимальність загального навчального навантаження в день (загальна кількість навчальних пар) згідно з Вашим розкладом занять – 3,5; оптимальність лекційного навантаження в день (загальна кількість пар лекційних занять) згідно з Вашим розкладом занять – 3,4.
Додаткових пропозицій щодо покращення навчального навантаження студентів Університету від учасників анкетного опитування не надійшло.
Отже, за результатами анкетування, можна зробити висновок, що 10 з вісімнадцяті критеріїв респонденти оцінили як добрі, решту – як задовільні. На жаль, здобувачів не влаштовує розклад, загальна кількість пар лекційних занять, загальна кількість навчальних пар. В той же час респонденти добре обізнані щодо видів робіт, які потрібно виконати при вивченні кожної навчальної дисципліни, а також порядку та критеріїв оцінювання видів робіт, які потрібно виконати.
Групою забезпечення ОП «Ресторанні технології» запропоновано:
- провести моніторинг навчальних ресурсів, що використовуються, з метою визначення оптимальності термінів та обсягів виконання завдань самостійної роботи та індивідуальних;
- звернутися до керівника навчальної частини ДонНУЕТшодо розгляду питання оптимізації розкладу навчальних занять, загального навчального та лекційного навантаження в день.