Опитування ЗВО, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Ресторанні технології» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

Опитування ЗВО, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Ресторанні технології» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

У опитуванні щодо відповідності політики та процедури врегулювання конфліктних ситуацій в Університеті за анкетою форми SQ_12 взяли участь 83 % здобувачів ВО першого (бакалаврського) рівня вищої освіти ОП «Ресторанні технології». Анкетування проводилось в період з 07.11.2022 р. по 03.12.2022 р. в он-лайн формі з використанням сервісу Microsoft Forms.

Відповіді учасників анкетного опитування щодо розповсюдженості конфліктних ситуацій в Університеті узагальнені до таблиці:

Учасники конфліктних ситуацій % Ступінь розповсюдженості конфліктних ситуацій
А. студент-студент 90 Ніколи та майже не стикався (стикалася)
Б. студент-викладач 96 Ніколи та майже не стикався (стикалася)
В. батьки-адміністрація/викла­дач 100 Ніколи не стикався (стикалася)

На відповідь «Чи добре Ви знайомі з процедурою розв’язання конфліктних ситуацій у ДонНУЕТ?» 82 % надали відповідь «скоріше так», проте 18 % відповіли «скоріше ні».

Більша частина учасників анкетного опитування (70 %) знайома з офіційними документами Університету, які містять порядок розв’язання конфліктних ситуацій та у своїх відповідях послалися конкретно на Кодекс етики та гідності Університету.

Серед заходів, що вживаються в Університеті для запобігання виникнення конфліктних ситуацій, 33 % указали варіант ознайомлення учасників освітнього процесу із офіційними документами щодо запобігання та врегулювання конфліктних ситуацій в ДонНУЕТ, 34 % указали тематичні заходи, присвячені запобіганню окремих видів конфліктів і ще третина респондентів (33 %) не змогли навести жодного виду заходів із запропонованих у варіантах відповідей.

На питання «Ким зазвичай (найчастіше) розв’язується конфліктна ситуація між учасниками освітнього процесу в Університеті» отримано відповіді: студентами (85 % у конфлікті «студент-студент» та 50 % – «студент-батьки»), директором (79 % у конфлікті «студент-викладач») та викладачем (18 % у конфлікті «студент-студент» та 21 % – «студент-викладач»).

Серед видів конфліктних ситуацій, з якими учасники анкетного опитування стикалися на рівні «студент-студент», були згадані «Різниця у ціннісних орієнтаціях» (34 %) та «Нетолерантна поведінка у спілкуванні» (32 %). Інші 34 % опитаних вказали, що не стикалися із жодною подібною конфліктною ситуацією. Конкретних пропозицій щодо покращення процедури врегулювання конфліктних ситуацій «студент-студент» у ДонНУЕТ надано не було.

Серед причин конфліктів на рівні «студент-викладач» учасниками анкетного опитування було вказано варіанти «Методика викладання (незрозуміле пояснення, безсистемність викладу матеріалу, складна мова пояснень, часткове чи поверхове розкриття теми тощо)» (9 %), «Упереджене ставлення до студента» (14 %), «Проведення опитування чи контрольних заходів з неопрацьованих тем» (9 %) та «Завищені вимоги до студента(ів)» (12 %). 75 % не стикалися з жодною із представлених у варіантах відповідей причин конфліктних ситуацій на рівні «студент -викладач».

Щодо питання, наскільки ефективним є порядок реагування адміністрації на доведені випадки боулінгу, сексуальних домагань, дискримінації та корупції в Університеті, 100 % респондентів обрали варіант відповіді, що їм такі випадки не відомі.

Таким чином, результати даного анкетного опитування свідчать, що політика та процедури врегулювання конфліктних ситуацій в ДонНУЕТ є ефективною.

За результатами обговорення анкетування на засіданні кафедри технології в ресторанному господарстві, готельно-ресторанної справи та підприємництва пропонується доводити інформацію про механізми врегулювання можливих конфліктів до здобувачів освіти не тільки через нормативні документи на інформаційних ресурсах Університету та посилання на них під час загальних організаційних зборів, а й у всі інші можливі способи, щоби досягти високого рівня обізнаності цільової аудиторії з відповідних питань (викладачі, гарант, зав. кафедри).

10 разів прочитано