Університет Туган-Барановського у соцмережах

Друзі!  Університет Туган-Барановського на YouTube! https://www.youtube.com/channel/UCLw1ZXjiPmowocQVk7mAA8A

Дякуємо всім, хто підписався на канал Університету Туган-Барановського, а також підтримав лайком. Не зупиняймось на цьому!

До речі, всі наші відео також є в TikTok

Не баріться:

Ми в Інстаграмі 

Ми у Телеграмі

Ми на Фейсбуці 

Опитування ЗВО, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Ресторанні технології» другого (магістерського) рівня вищої освіти

У опитуванні щодо процедур внутрішнього забезпечення якості освітньої програми за анкетою форми SQ_17 «Опитування здобувачів вищої освіти щодо процедур внутрішнього забезпечення якості ОП» взяли участь здобувачі вищої освіти другого (магістерського) рівня освітньої програми «Ресторанні технології».Анкетування проводилося з 21 по 25 листопада 2022 р. в онлайн формі з використанням сервісу MicrosoftForms.

87,5 % респондентів відповіли, що їм відомо, яким чином здійснюється перегляд змісту освітніх програм, 12,5 % – процедура перегляду змісту освітніх програмїм невідома. 50 % респондентів повністю усвідомлюють, яким чином вони приймають участь у перегляді освітніх програм, 37,5 % швидше усвідомлюють дану процедуру, проте 12,5 % не розуміють її. 75 % учасників анкетування вважають, що необхідність перегляду ОП перш за все викликана зміною потреб ринку праці та  суспільства;по 12,5 % – необхідністю постійного вдосконалення ОП у світлі найновіших досліджень та  «Застарілістю» ОП. 75 % респондентів стверджують, що ступінь їх впливу на процеси періодичного перегляду ОП є достатнім або швидше достатнім для забезпечення її відповідності вашим потребам та сучасним тенденціям. Подібно 75 % респондентів вважають, що система опитування здобувачів ВО Університету (констеляція анкет) дає можливість впливати на процес перегляду та удосконалення ОП, 25 % відповіли, що такий влив недостатній. 75 % опитаних відповіли, що вони приймали особисту участь в  перегляді / оновлені / обговоренні змісту ОП, 25 % не приймали у цьому участі.

85 % респондентів відповіли, що Студентська рада Університету ініціює опитування та обговорення питань внутрішнього забезпечення якості ОП та формує колективні пропозиції щодо перегляду ОП. 87,5 % респондентів вважає, що участь студентського самоврядування у процедурах внутрішнього забезпечення якості ОП забезпечена в Університеті повністю, 12,5 % опитаних залишили це питання без відповіді. 72,5 % учасників анкетування процес перегляду та удосконалення ОП в Університеті повною мірою здатен врахувати пропозиції здобувачів ВО (студентського самоврядування), 25 % вважають відповідний вплив недостатнім та ще 2,5 % обрали відповідь «Ні».

97,5 % респондентів вважають процес збору та обробки пропозицій здобувачів ВО щодо структури та змісту ОП за допомогою GoogleForms зручним та об’єктивним, а 2,5 % обрали відповідь «Так, але бажано застосовувати інші спеціалізовані сервіси».

75 % учасників даного анкетного опитування повною мірою володіють інформацією щодо внесених до ОП змін, 25 % респондентів не надали відповідей на це питання.

87,5 % респондентів вважають, що рівень їх залучення до процедури перегляду освітніх програм є достатнім повністю. Подібно 87,5 % учасників анкетного опитування засвідчили, що Університет робить достатньо для моніторингу пропозицій здобувачів ВО та періодичного перегляду ОП. Попередні зміни відповідної відомі 75 % учасників даного анкетного опитування й вони дізналися про них самостійно.

За результатами обговорення анкетування встановлено, що більшість респондентів знає, яким чином здійснюється перегляд змісту ОП; здобувачі ВО залучаються до цього перегляду.

На засіданні кафедри технологій в ресторанному господарстві, готельно-ресторанної справи та підприємництва ухвалено: слід зосередитися на визначенні причин необізнаності деяких здобувачів ВО з питання внесення відповідних змін до ОП з метою їх удосконалення та на підвищенні рівня інформатизації даного напряму діяльності в Університеті шляхом проведення роз’яснювальних бесід в групах (гарант, зав. кафедри).

 

Університет Туган-Барановського інформує: хто такий Сковорода?

До 300 річчя Григорія Савича Сковороди, Університет Туган-Барановського пропонує до перегляду корисний ролик з каналу “Культуртригер”, про те, який стосунок Сковорода має до української та російської культур, якою мовою писав і чий же він усе-таки філософ.

Вступ 2023: ЗНО в традиційному форматі не буде

ВСТУПНИКУ 2023

Наразі у Верховній Раді зареєстровані три законопроєкти, що мають унормувати ці питання. Один – урядовий, що містить пропозиції МОН (8228-1) та два депутатських: 8228 (автори – Лариса Білозір та інші) і 8228-2 (автори – голова парламентського комітету з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак з колегами).

ЗНО в традиційному форматі не буде, замість нього проведуть НМТ, як це було у 2022 році.

Генеральний директор директорату фахової передвищої, вищої освіти МОН Олег Шаров пояснює: «Ніхто від ЗНО не відмовляється, але зараз провести його в традиційному форматі неможливо, передусім, з питань безпеки. Залишаються проблеми з логістикою. Практично неможливо надіслати пакети з паперовими завданнями спеціальною поштою в усі куточки України і за кордон, а потім повернути бланки завдань таким самим чином. І, нарешті, фінанси. Бюджетне фінансування передбачене, але вже в 2022 році міністерству доводилося залучати додаткові кошти для окремих ланцюжків технологічного процесу зовнішнього оцінювання. Наша задача – організувати все так, щоб максимально наблизити НМТ до ЗНО».

Уже зрозуміло, що, на відміну від минулого року, на НМТ буде два тести: перший – з обов’язкових предметів і другий – з предметів за вибором.

І якщо минулого року національний мультитест охоплював лише українську мову, математику та історію України, то тепер загальний перелік предметів буде більшим: до нього додадуть іноземну мову та природничі науки – фізику, хімію, біологію і, можливо, навіть географію (цей предмет запропонований у законопроєкті Сергія Бабака та його колег).

Більше про це – http://osvita.ua/test/87958/#soc2

 

Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Холодильні машини і установки» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, щодо політики та процедури врегулювання конфліктних ситуацій

Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Холодильні машини і установки» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, щодо політики та процедури врегулювання конфліктних ситуацій у формі онлайн-опитування 07.11.2022-11.11.2022 р. методом анкетування (анкета SQ12) із використанням сервісу Microsoft Forms.

На запитання «З конфліктними ситуаціями за участю кого і як часто особисто Ви стикалися у межах ДонНУЕТ?» відповіді респондентів розділись наступним чином:

«студент-студент» – 84% здобувачів вищої освіти відповіли «ніколи не стикався (стикалася)»; 16% – «майже не стикався (стикалася)»;

«студент-викладач» – 100% здобувачів вищої освіти відповіли «ніколи не стикався (стикалася)»;

«батьки-адміністрація/викладач» 100% респондентів відповіли «ніколи не стикався (стикалася)».

На запитання «Чи добре Ви знайомі з процедурою розв’язання конфліктних ситуацій у ДонНУЕТ?» 84% відповіли «скоріше так», 16% «важко відповісти».

На запитання «У яких офіційних документах міститься порядок розв’язання конфліктних ситуацій у ДонНУЕТ?» 84% респондентів зазначили «Положення, представлені на сайті Університету», 16% «Кодекс етики та гідності Університету».

На запитання «З якими конфліктними ситуаціями «студент-студент» ви стикалися у межах ДонНУЕТ» та «З якими конфліктними ситуаціями «студент-викладач» ви стикалися у межах ДонНУЕТ» всі респонденти зазначили, що не стикалися із жодною.

На блок запитань «Які Ви можете надати пропозиції щодо покращення процедури врегулювання конфліктних ситуацій «студент-студент» у ДонНУЕТ?» та «Які Ви можете надати пропозиції щодо покращення процедури врегулювання конфліктних ситуацій «студент-викладач» у ДонНУЕТ?» студенти зазначили, що їх все влаштовує.

На запитання «Як Ви вважаєте, наскільки ефективним є порядок реагування адміністрації»:

«на доведені випадки булінгу» респонденти зазначили: «мені такі випадки не відомі» – 100%;

«на доведені випадки сексуальних домагань» респонденти зазначили: «мені такі випадки не відомі» – 100%;

«на доведені випадки дискримінації» респонденти зазначили: «мені такі випадки не відомі» – 100%;

«на доведені випадки корупції» респонденти зазначили: «мені такі випадки не відомі» – 100%.

Отримані результати опитування дозволяють зробити такі основні висновки:

– респонденти загалом ознайомлені з процедурою розв’язання конфліктних ситуацій у ДонНУЕТ, а також з офіційними документах, які містять порядок розв’язання конфліктних ситуацій. Неоднозначність відповідей пов’язана з тим, що студенти навчаючись в Університеті з конфліктними ситуаціями не стикалися у межах ДонНУЕТ;

– здобувачі вищої освіти вважають, що конфліктна ситуація «студент-студент» у ДонНУЕТ розв’язується спільними зусиллями батьків-адміністрації/викладачів;

– студенти вважають, що якщо будуть доведені випадки булінгу, сексуальних домагань чи дискримінації, адміністрація Університету здійснить ефективний порядок реагування на конфліктні ситуації.

Результати анкетування було обговорено на засіданні кафедри загальноінженерних дисциплін та обладнання (протокол № 4 від 29.11.2022р.).

За результатами запропоновано ознайомлювати студентів з офіційними документами, які міститься порядок розв’язання конфліктних ситуацій у ДонНУЕТ в перший тиждень навчальних занять кожного року.

 

Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Обладнання переробних і харчових виробництв» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, щодо політики та процедури врегулювання конфліктних ситуацій

Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Обладнання переробних і харчових виробництв» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, щодо політики та процедури врегулювання конфліктних ситуацій у формі онлайн-опитування 07.11.2022-11.11.2022 р. методом анкетування (анкета SQ12) із використанням сервісу Microsoft Forms.

На запитання «З конфліктними ситуаціями за участю кого і як часто особисто Ви стикалися у межах ДонНУЕТ?» відповіді респондентів розділись наступним чином:

«студент-студент» – 90% здобувачів вищої освіти відповіли «ніколи не стикався (стикалася)»; 10% – «майже не стикався (стикалася)»;

«студент-викладач» – 100% здобувачів вищої освіти відповіли «ніколи не стикався (стикалася)»;

«батьки-адміністрація/викладач» 100% респондентів відповіли «ніколи не стикався (стикалася)».

На запитання «Чи добре Ви знайомі з процедурою розв’язання конфліктних ситуацій у ДонНУЕТ?» 80% відповіли «скоріше так», 10% «скоріше ні»; 10% «важко відповісти».

На запитання «У яких офіційних документах міститься порядок розв’язання конфліктних ситуацій у ДонНУЕТ?» 80% респондентів зазначили «Положення, представлені на сайті Університету», 20% «Правила поведінки в ДонНУЕТ; Кодекс етики та гідності Університету».

На запитання «З якими конфліктними ситуаціями «студент-студент» ви стикалися у межах ДонНУЕТ» та «З якими конфліктними ситуаціями «студент-викладач» ви стикалися у межах ДонНУЕТ» всі респонденти зазначили, що не стикалися із жодною.

На блок запитань «Які Ви можете надати пропозиції щодо покращення процедури врегулювання конфліктних ситуацій «студент-студент» у ДонНУЕТ?» та «Які Ви можете надати пропозиції щодо покращення процедури врегулювання конфліктних ситуацій «студент-викладач» у ДонНУЕТ?» студенти зазначили, що їх все влаштовує.

На запитання «Як Ви вважаєте, наскільки ефективним є порядок реагування адміністрації»:

«на доведені випадки булінгу» респонденти зазначили: «мені такі випадки не відомі» – 90%, «цілком ефективні» – 10%;

«на доведені випадки сексуальних домагань» респонденти зазначили: «мені такі випадки не відомі» – 90%, «цілком ефективні» – 10%;

«на доведені випадки дискримінації» респонденти зазначили: «мені такі випадки не відомі» – 90%, «цілком ефективні» – 10%;

«на доведені випадки корупції» респонденти зазначили: «мені такі випадки не відомі» – 90%, «цілком ефективні» – 10%.

Отримані результати опитування дозволяють зробити такі основні висновки:

– респонденти загалом ознайомлені з процедурою розв’язання конфліктних ситуацій у ДонНУЕТ, а також з офіційними документах, які містять порядок розв’язання конфліктних ситуацій. Неоднозначність відповідей пов’язана з тим, що студенти навчаючись в Університеті з конфліктними ситуаціями не стикалися у межах ДонНУЕТ;

– здобувачі вищої освіти вважають, що конфліктна ситуація «студент-студент» у ДонНУЕТ розв’язується спільними зусиллями батьків-адміністрації/викладачів;

– студенти вважають, що якщо будуть доведені випадки булінгу, сексуальних домагань чи дискримінації, адміністрація Університету здійснить ефективний порядок реагування на конфліктні ситуації.

Результати анкетування було обговорено на засіданні кафедри загальноінженерних дисциплін та обладнання (протокол № 4 від 29.11.2022р.).

За результатами запропоновано ознайомлювати студентів з офіційними документами, які міститься порядок розв’язання конфліктних ситуацій у ДонНУЕТ в перший тиждень навчальних занять кожного року.

Про результати опитування за анкетою SQ_17 «Опитування здобувачів вищої щодо процедур внутрішнього забезпечення якості ОП»

Про результати опитування за анкетою SQ_17 «Опитування здобувачів вищої щодо процедур внутрішнього забезпечення якості ОП»

Опитування здобувачів ОП «Маркетинг» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти щодо процедур внутрішнього забезпечення якості ОП проходило 21.11-25.11.2022р. із використанням сервісу Microsoft Forms. За 19 крітеріями ЗВО було запропоновано оцінити якість організації процедур внутрішнього забезпечення якості ОП Університету Туган-Барановського. У результаті аналізу результатів анкетування встановлено, що:

– 85% опитуваних здобувачів ОП «Маркетинг» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти відомо, яким чином здійснюється перегляд змісту освітніх програм, 15% зазначили, що ні;

– на думку 50% опитуваних здобувачів вищої освіти необхідність перегляду ОП перш за все викликана необхідністю постійного вдосконалення ОП у світлі найновіших досліджень, 20% – застарілістю ОП та її невідповідністю сучасним вимогам, 30% – зміною потреб ринку праці;

– 85% опитуваних респондентів вважають «достатнім» ступінь їхнього впливу на процеси періодичного перегляду ОП для забезпечення її відповідності сучасним тенденціям, 15% опитуваних здобувачів відповіли – «скоріше ні»;

– 100% опитуваних здобувачів ОП «Маркетинг» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти вважають, що система опитування здобувачів ВО Університету (констеляція анкет) дає можливість впливати на процес перегляду та удосконалення ОП;

– лише 11% опитуваних здобувачів ОП приймали особисту участь у перегляді, оновлені та обговоренні змісту ОП;

– серед опитуваних здобувачів ОП 100% респондентів упевнені, що студентське самоврядування Університету бере участь у процедурах внутрішнього забезпечення якості ОП, а саме ініціює опитування та обговорення і формує колективні пропозиції щодо перегляду ОП;

– 100% опитуваних респондентів вважають, що процес перегляду та удосконалення ОП в Університеті повною мірою здатен врахувати пропозиції здобувачів ВО (студентського самоврядування);

– 100% опитуваних здобувачів вважають, що збір пропозицій щодо структури та змісту ОП на основі анкети SQ_13 може забезпечити адекватний вплив здобувачів ВО, в т.ч. студентського самоврядування на процес перегляду та удосконалення ОП;

–– 92% опитуваних здобувачів ОП «Маркетинг» першого (бакалаврського) рівня впевнені, що інформація щодо внесених до ОП доводиться до здобувачів ВО, 80% з них відзначає, що результати корегувань ОП оприлюднюються на офіційному сайті Університету;

– 85% опитуваних здобувачів ОП відзначають, що рівень залучення здобувачів ВО до процедури перегляду освітніх програм є «досить і повністю достатнім», 15% відзначає, що «скоріше ні».

– про зміни ОП «Маркетинг» першого (бакалаврського) рівня, що вносилися за результатами її перегляду у попередні роки 40% опитуваних здобувачів ОП

дізналися на офіційному сайті Університету, водночас 60% результати перегляду невідомі;

За результатами опитування здобувачів ВО ОП «Маркетинг» першого (бакалаврського) рівня (анкета SQ_17) дозволяють зробити висновок про достатній рівень їх задоволеності у питаннях залучення до перегляду змісту освітніх програм та їх оновлення для забезпечення їх відповідності потребам та тенденціям ринку праці та сучасного маркетингу. Результати опитування було розглянуто на засіданні кафедри маркетингу, менеджменту та публічного адміністрування (протокол № 5 від 30.11.2022).

За результатом обговорення анкетування прийнято рішення: ознайомити здобувачів ВО ОП «Маркетинг» першого (бакалаврського) рівня зі змінами ОП, що вносилися за результатами її перегляду у попередні роки; продовжувати здійснювати опитування здобувачів ВО щодо процедур внутрішнього забезпечення якості ОП.

Опитування ЗВО, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Ресторанні технології» другого (магістерського) рівня вищої освіти

У опитуванні за формою SQ_13 щодо перегляду структури та змісту освітніх програм взяли участь здобувачі вищої освіти другого (магістерського) рівня освітньої програми «Ресторанні технології» за спеціальністю 181 «Харчові технології». Анкетування проводилося з 14 по 18 листопада 2022 р. в онлайн формі з використанням сервісу MicrosoftForms.

На питання, чи потребує ваша освітня програма (ОП) перегляду, 10,5 % респондентів відповіли «Потребує за умови змістовного обґрунтування змін», 12 % обрали відповідь «Потребує, в залежності від пропозицій здобувачів ВО, роботодавців» та 77,5 % – «Не потребує».

27,5 % опитаних відповіли, що їм не відомі зміни їхньої ОП, а інші 32,5% –що відомі, і що дізналися вони про такі зміни з різних джерел. 50 % респондентів вважають, що ОП відмінно формує їх академічні знання та навички, 50 % – добре. 50 % опитаних вважають, що ОП відмінно сприяє їх особистісному розвитку, по 25 % опитаних віддали перевагу доброму та задовільному рівню. Подібно 50 % респондентів вважають, що ОП, за умови її успішного опанування, відмінно вплине на їх майбутню кар’єру, по 25 % вважають такий рівень впливу добрим та задовільним. 62,5 % учасників стверджують, що ОП відповідає їх потребам та сучасним потребам суспільства. 37,5 % респондентів вважають, що необхідність перегляду ОП може бути викликана застарілістю ОП та її невідповідністю сучасним вимогам, 62,5 % – необхідністю постійного вдосконалення ОП у світлі найновіших досліджень. 75 % респондентів вважають, що їх ОП повністю відповідає сучасним потребам ринку праці та суспільства, ще 25 % – на достатньому рівні. 82,5 % респондентів вважають, що перелік обов’язкових дисциплін за їхньою ОП не потребує перегляду. 17,5 % опитуваних стверджують, що перелік вибіркових дисциплін даної ОП перегляду потребує і головна причина цього – необхідність удосконалення ОП. Щодо відповідності наявної форми атестації за ОП Стандарту вищої освіти та достатності для визначення кваліфікації випускників думки розділилися – 90 % респондентів вважають, що так, а інші 10 %, що ні. Всі респонденти вважають, що графік організації навчального процесу за відповідною ОП повністю відповідає цілям ОП та навчальному плану. За думкою 87,5 % опитаних навчальний план повністю відповідає цілям ОП, компетентностям та кваліфікації випускників. 85 % даного анкетного опитування відповіли, що форми викладання навчальних дисциплін за даною освітньою програмою не потребують ніяких змін; 15% вважають, що «Так, потребують тому, що мені не подобаються». На думку 85 % респондентів ресурси Університету достатні для досягнення цілей за відповідною ОП та відповідають цілям ОП, формам навчання та викладання. Щодо відповідності результатів навчання за ОП очікуванням респондентів, їх потребам та рівню задоволеності навчанням: «Дуже задоволений» та «Швидше задоволений» – по 25 %, «Задоволений» – 50% респондентів.

75% респондентів вважають, що, зміст ОП можна поліпшити за рахунок опитування роботодавців, по 12,5% – за рахунок підвищення рівня їх залучення до перегляду ОП та за рахунок залучення здобувачів до перегляду ОП.

37,5 % опитаних відповіли, що дуже задоволені навчанням за даною ОП, 50 % – цілком задоволені,  ще 12,5 % – «Швидше задоволені». 75 % учасників анкетування вважають дану ОП достатньою для працевлаштування, 25 % учасників анкетного опитування – сучасною та затребуваною.

За результатами анкетування встановлено, що рівень задоволеності змістом та структурою даної освітньої програми серед здобувачів вищої освіти є достатньо високим. За результатами обговорення анкетування на засіданні кафедри технологій в ресторанному господарстві, готельно-ресторанної справи та підприємництва запропоновано продовжувати регулярне співробітництво з роботодавцями з метою підтримування ОП в актуальному стані, що відповідатиме вимогам сучасного ринку праці та очікуванням роботодавців (гарант, зав. кафедри, викладачі).

Університет Туган-Барановського інформує: вступна кампанія 2023

У Міністерстві освіти і науки України розглядають два варіанти вступної кампанії: за результатами традиційного зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) або оновленого варіанта національного мультипредметного тесту (НМТ).

Через війну в Україні, розглядається проведення вступу 2023 за допомогою удосконаленого НМТ. Нині Міністерство ініціювало підготовку спеціального законопроєкту, який дозволить проводити НМТ у 2023 році.

Попередні характеристики структури НМТ.

  • Національний мультипредметний тест є різновидом зовнішнього незалежного оцінювання, який проводиться в тимчасових екзаменаційних центрах у комп’ютерному форматі та охоплює питання з декількох предметів.
  • НМТ став головною новацією та однією з передумов успішної вступної кампанії 2022 року в умовах воєнного стану.
  • Планується, що у 2023 році НМТ міститиме обов’язковий та додатковий блоки.
  • Обов’язковий блок НМТ буде складатися з чотирьох предметів: української мови, математики, історії України, однієї з іноземних мов (на вибір вступників будуть запропоновані англійська, французька, німецька та іспанська мова).
  • В окремий день вступники зможуть скласти додатковий блок НМТ з фізики, хімії чи біології, результатом якого можна буде замінити оцінку з історії України або іноземної мови.

Тестові завдання НМТ укладуть згідно з програмами ЗНО з відповідних предметів.

Також передбачається, що основний блок НМТ протягом одного дня із перервою.

«Спочатку учасники будуть упродовж 90 хвилин виконувати завдання з української мови та математики, а після короткої перерви ще 90 хвилин працюватимуть над завданнями з історії України та іноземної мови. Тестування з додаткових предметів триватиме 75 хвилин і буде проводитися в інший день», – зазначив Сергій Шкарлет.

Тестування відбуватиметься у червні – липні 2023 року в межах основної та додаткової сесій. У додатковій сесії зможуть узяти участь вступники, які з поважних причин не склали тестування під час основної сесії. Таблиці переведення тестових балів у шкалу 100-200 будуть оприлюднені заздалегідь.

НМТ може бути проведено в Україні та в окремих іноземних країнах. Рішення про проведення НМТ за кордоном та можливий перелік країн прийматиметься навесні з урахуванням воєнно-політичної ситуації.

Реєстрація для участі в НМТ заплановано провести у квітні.

Для вступу можуть бути використані як результати національного мультипредметного тесту 2023 року, так і результати НМТ 2022 року або зовнішнього незалежного оцінювання 2020-2021 років.

Вступники на спеціальності, для яких передбачено творчий конкурс, будуть вступати за результатами НМТ та творчого конкурсу.

Коефіцієнти до оцінок з різних предметів, які використовуватимуть під час формування конкурсного бала, будуть затверджені в Порядку прийому. У 2023 році не передбачається використання середнього бала документа про раніше здобуту освіту та сільського коефіцієнту. Галузеві та регіональні коефіцієнти передбачається зберегти, але значення регіональних коефіцієнтів передбачається оголосити навесні.

Без НМТ можна буде вступити на контракт на спеціальності, яким надається особлива підтримка (53 спеціальності та 11 спеціалізацій). Така можливість передбачена і для вступників на основі здобутого освітньо-професійного ступеня фахового молодшого бакалавра або освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста, або освітнього ступеня молодшого бакалавра.

МОН надасть більше інформації після внесення законопроєкту до парламенту та оприлюднить проєкт Порядку прийому на навчання до закладів вищої освіти в 2023 році для громадського обговорення.

Приймання на навчання за державним замовленням до вищих військових навчальних закладів, закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти буде проведено за власними Правилами прийому без додержання більшості вимог загального Порядку прийому, як і в 2022 році.

До переваг комп’ютерного тестування належать: значне скорочення бюджетних витрат на друк тестових зошитів, логістика, можливість проведення тестування за кордоном, організація перевірки відповідей і, найголовніше, безпека вступників.

Вбачається, що перехід до НМТ не вимагатиме кардинально нових підходів до розроблення тестових завдань і загалом не ускладнить технологію підготовки до проведення тестування. Значну частину програмного забезпечення й обладнання для комп’ютерного тестування придбали за кошти донорів у 2022 році.

Міністр наголосив, що змінити формат проведення вступних випробувань можливо лише після ухвалення відповідного Закону, що є компетенцією Верховної Ради України.

Джерело: mon.gov.ua

 

Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Холодильні машини і установки» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, щодо відповідності освітнього середовища Університету їх потребам та інтересам

Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Холодильні машини і установки» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, щодо відповідності освітнього середовища Університету їх потребам та інтересам у формі онлайн-опитування 07.11.2022-11.11.2022 р. методом анкетування (анкета SQ11) із використанням сервісу Microsoft Forms.

Анкета мала вигляд переліку критеріїв, які респонденти мали оцінити за 5-бальною шкалою (від «1» – «повністю не згоден» до «5» – «повністю згоден»).

На запитання «Освітнє середовище в Університеті є безпечним для життя та здоров’я здобувачів вищої освіти» всі здобувачі вищої освіти з числа опитаних обрали варіант відповіді «так».

На запитання «Адміністрація Університету оперативно реагує на запити і потреби здобувачів вищої освіти щодо підвищення рівня безпеки навчання в Університеті» 86% респондентів оцінили на найвищу оцінку «5», 14% респондентів на «4».

На запитання «Інформаційні ресурси Університету за моєю освітньою програмою повністю доступні86% респондентів оцінили на найвищу оцінку «5», 14% респондентів на «4»; на запитання «Інтернет-ресурси Університету повністю доступні для здобувачів вищої освіти» 100% респондентів – «5».

На запитання «Здобувачі вищої освіти мають можливість потрапити на особистий прийом до директора ННІ» – 86% здобувачів надали відповідь «5», 14% – «4»; на запитання «Питання здобувача вищої освіти ефективно вирішуються директором ННІ» 86% респондентів оцінили на найвищу оцінку «5», 14% респонденти на «4».

На запитання «В Університеті забезпечені умови для реалізації права на освіту для осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються за освітньою програмою» відповіді розподілилися так: «5» – 86% респондентів; «4» – 14% респондентів.

На запитання «В Університеті повністю доступна інформації щодо реалізації права на освіту осіб з особливими освітніми потребами» – 86% здобувачів надали відповідь «5», 14% – «4».

На запитання «Адміністрацією Університету оперативно вирішуються питання здобувачів вищої освіти з особливими освітніми потребами» 86% студентів оцінили на найвищу оцінку «5», 14% на «4».

Отримані результати опитування дозволяють зробити такі основні висновки:

– респонденти оцінили реалізованість таких аспектів освітнього середовища, важливих для задоволення потреб та інтересів здобувачів вищої освіти, а саме, що в Університеті забезпечується дотримання норм протипожежної безпеки, на території Університету забезпечується громадська безпека і порядок, висока ефективність системи інформаційно-консультативної підтримки здобувачів вищої освіти;

– респонденти володіють інформацією щодо проведення запланованих заходів в Університеті, яка є повність доступною;

– студенти задоволені, що мають можливість потрапити на особистий прийом до директора ННІ, а питання здобувачі вищої освіти ефективно вирішуються директором ННІ;

– респонденти оцінили реалізованість таких аспектів освітнього середовища, важливих для задоволення потреб та інтересів здобувачів вищої освіти, а саме, наявність в Університеті ефективної системи соціальної підтримки здобувачів вищої освіти, процедури врегулювання адміністрацією конфліктних ситуацій, пов’язаних із сексуальними домаганнями, дискримінацією та проявами корупційних дій;

– здобувачі вищої освіти зазначили, що освітнє середовище відповідає потребам та інтересам осіб із особливими потребами.

Результати анкетування було обговорено на засіданні кафедри засіданні кафедри загальноінженерних дисциплін та обладнання (протокол № 4 від 29.11.2022р.).

За результатом анкетування вирішено приділяти підвищену увагу здобувачам вищої освіти, що відносяться до категорії осіб із особливими потребами та підвищення рівня відповідності освітнього середовища їх потребам та інтересам.