Результати анкетного опитування за формою SQ_7 «Опитування здобувачів вищої освіти про якість та вчасність інформування щодо цілей, змісту та очікуваних результатів навчання, порядку та критеріїв оцінювання»
Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти освітньої програми «Туризм», про якість та вчасність інформування щодо цілей, змісту та очікуваних результатів навчання, порядку та критеріїв оцінювання, проводилось за затвердженою формою анкети SQ_7 в онлайн-формі з використанням сервісу Microsoft Forms у період з 24.10.2021-28.10.2022 р.
За результатами анкетного опитування 54% його учасників відповіли, що зазвичай дізнаються про цілі, зміст та очікувані результати навчання під час навчання, інші 46%, отримують таку інформацію перед вивченням дисципліни.
Про порядок та критерії оцінювання більшість респондентів (46%) дізнаються під час навчання, перед вивченням дисципліни – 38%, перед сесією – 8%; ніколи – 8%.
На запитання «Що для вас виступає основним джерелом інформації?» були отримані відповіді: основним джерелом інформації про цілі, зміст та очікувані результати навчання, порядок та критерії оцінювання для більшості респондентів виступають викладач (69%); робоча програма чи силабус дисципліни (23%). 8% опитаних засвідчили, що таким джерелом інформації для них виступають інші студенти.
На питання «Чи бувало так, що будь-який елемент (цілі, зміст та очікувані результати навчання, порядок та критерії оцінювання) змінювався під час вивчення дисципліни?» 63% учасників анкетного опитування відповіли «Скоріше ні», 31% завагалися з відповіддю, 6% відповіли підтвердили можливість таких фактів вибором відповіді «Скоріше так».
Переважна більшість опитаних здобувачів вищої освіти (84%) знають про види робіт, які необхідно буде виконувати в рамках навчальної дисципліни. Інші 16% повідомили, що вони скоріше не володіють такою інформацією.
На питання «Чи знаєте Ви заздалегідь про кількість балів, у які оцінюються всі види роботи, передбачені із дисципліни?» від респондентів було отримано 50% відповідей «Ні» та «Скоріше ні» та 50% відповіли, що знають або скоріше знають таку інформацію заздалегідь.
За результатами анкетного опитування основним джерелом інформації про «політику навчальної дисципліни» (невчасно виконані завдання, пропущені заняття (лікарняні, мобільність); плагіат, академічна доброчесність, поведінка в аудиторії тощо) в Університеті виступають викладач (38% респондентів), адміністрація ННІ або Університету (44% респондентів), 5% дізнається дану інформацію від інших студентів та 13% указали власний варіант відповіді – студентське самоврядування.
81% респондентів своїми відповідями засвідчили, що «політика навчальної дисципліни» не змінюється або скоріше не змінюється під час вивчення навчальної дисципліни, проте 6% відповіли, що такі зміни скоріш можливі та 13% опитаних було важко відповісти на це питання.
В результаті обговорення результатів анкетування на засіданні кафедри туризму та країнознавства прийнято наступні рішення та пропозиції (протокол № 4 від 21.11.2022 ):
1. Викладачам, які забезпечують навчальний процес за ОП перед початком викладання навчальної дисципліни повідомляти здобувачів про наявну «політику навчальної дисципліни» (невчасно виконані завдання, пропущені заняття (лікарняні, мобільність); плагіат, академічну доброчесність, поведінку в аудиторії.
2. Викладачам, які забезпечують навчальний процес за ОП, на початку вивчення дисципліни акцентувати увагу здобувачів ОП, що вичерпна інформація про цілі, зміст та очікувані результати навчання, порядок та критерії оцінювання міститься у робочих програмах та силабусах дисциплін, які розміщені у вільному доступі на сайті ДонНУЕТ і системі дистанційного навчання moodle.