ОПИТУВАННЯ БАКАЛАВРІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «ЕКОНОМІКА» ЩОДО ПОЛІТИКИ ТА ПРОЦЕДУРИ ВРЕГУЛЮВАННЯ КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЙ

ОПИТУВАННЯ БАКАЛАВРІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «ЕКОНОМІКА»

ЩОДО ПОЛІТИКИ ТА ПРОЦЕДУРИ ВРЕГУЛЮВАННЯ КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЙ

 

У листопаді 2022 р. було проведено опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти освітньої програми «Економіка», щодо політики та процедури врегулювання конфліктних ситуацій. За результатами анкетування встановлено, що система попередження та врегулювання конфліктних ситуацій в ДонНУЕТ є дієвою та ефективною, проте інформація про механізми врегулювання можливих конфліктів повинна доводитись до здобувачів освіти не лише через нормативні документи на інформаційних ресурсах Університету, а й у всі інші можливі способи для максимального охоплення та досягнення високого рівня обізнаності цільової аудиторії з відповідних питань.

Проведене опитування дозволило з’ясувати, що:

60% респондентів вважають, що вони досить добре ознайомлені із процедурою розв’язання конфліктних ситуацій в Університеті, у т.ч 50% респондентів послалися на Кодекс етики та гідності як основний документ, що визначає особливості врегулювання конфліктних ситуацій;

50% респондентів у якості заходів, що вживаються в Університеті для запобігання виникнення конфліктних ситуацій, назвали ознайомлення з офіційними документами щодо запобігання та врегулювання конфліктних ситуацій в ДонНУЕТ, 30% респондентів – тематичні заходи, присвячені запобіганню окремих видів конфліктів;

80% респондентів не стикалися у межах Університету з конфліктами на рівні «студент-студент»; 90% респондентів не стикалися у межах Університету с конфліктами на рівні «студент-викладач»; 100% респондентів не стикалися у межах Університету с конфліктами на рівні «батьки-викладач (адміністрація)»;

20% респондентів, які стикалися із конфліктними ситуаціями в Університеті на рівні «студент-студент», у якості причини конфлікту називали різницю в ціннісних орієнтаціях;

10% респондентів, які стикалися із конфліктними ситуаціями в Університеті на рівні «студент-викладач», у якості причини конфлікту називали методику викладання (незрозуміле пояснення, безсистемність викладу матеріалу, складна мова пояснень, часткове чи поверхове розкриття теми тощо);

100% респондентів не стикалися із випадками булінгу, сексуальних домагань, дискримінації та корупції в Університеті, тому вони не змогли відповісти на питання щодо рівня ефективності реагування адміністрації на зазначені випадки.

В результаті обговорення результатів анкетування на засіданні кафедри економіки та міжнародних економічних відносин прийнято наступні рішення (протокол № 9 від 05.12.2022 р.):

Результати опитування здобувачів вищої освіти взяти до відома.

Гаранту ОП повторно ознайомити здобувачів ВО з процедурою розв’язання конфліктних ситуацій у ДонНУЕТ та з положеннями Про запобігання та протидію булінгу (R DonNUET 02-08-2019) та Про процедури вирішення конфліктних ситуацій (R DonNUET 02-09-2019).

ОПИТУВАННЯ БАКАЛАВРІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «ЕКОНОМІКА» ЩОДО ВІДПОВІДНОСТІ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА УНІВЕРСИТЕТУ ЇХ ПОТРЕБАМ ТА ІНТЕРЕСАМ

ОПИТУВАННЯ БАКАЛАВРІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «ЕКОНОМІКА» ЩОДО ВІДПОВІДНОСТІ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА УНІВЕРСИТЕТУ ЇХ ПОТРЕБАМ ТА ІНТЕРЕСАМ

 

У листопаді 2022 р. було проведено on-line опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Економіка» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, щодо відповідності освітнього середовища Університету їх потребам та інтересам. Результати анкетування свідчать, що здобувачі ВО зазначеної ОП переконані, що освітнє середовище Університету повною мірою відповідає їх потребам та інтересам, задоволені механізмами підтримки, що створено та діють в Університеті.

Проведене опитування дозволило з’ясувати, що:

100% респондентів вважають освітнє середовища Університету безпечним для життя та здоров’я (100 % респондентів повністю (оцінка – 5) або майже повністю (оцінка – 4) погодилися із твердженням, що освітнє середовище в Університеті є безпечним для життя та здоров’я здобувачів вищої освіти);

100% респондентів вважають, що адміністрація оперативно реагує  на запити та потреби щодо підвищення рівня безпеки навчання в Університеті (100 % респондентів оцінили оперативність реакції адміністрації на запити та потреби щодо підвищення рівня безпеки на оцінку 4 та 5, де 1 – «повністю не згоден» із твердженням, 5 – «повністю згоден» із твердженням), у т.ч. 80%  респондентів дали максимальну оцінку швидкості реакції адміністрації на запити та потреби  щодо підвищення рівня безпеки навчання;

100% респондентів вважають, що в Університеті дотримуються норм протипожежної безпеки, забезпечуються громадська безпека і порядок (100% респондентів обрали у якості реакції на це твердження відповіді 4 та 5, де 1 – «повністю не згоден» із твердженням, 5 – «повністю згоден» із твердженням);

100% респондентів вважають, що в Університеті наявні ефективні процедури врегулювання адміністрацією конфліктних ситуацій, пов’язаних із сексуальними домаганнями, дискримінацією та проявами корупційних дій;

100% респондентів відзначають високий рівень відповідності приміщень вимогам до приміщень, у яких проводяться заняття, та високий рівень оснащення навчальних приміщень Університету сучасною технікою, у т.ч. мультимедійною;

100% респондентів вважають, що в Університеті забезпечено функціонування ефективної системи інформаційно-консультативної підтримки здобувачів вищої освіти (70 респондентів оцінюють систему інформаційно-консультаційної підтримки Університету як дуже ефективну, 30% – як ефективну);

80% респондентів оцінюють доступність Інтернет-ресурсів в Університеті на високому рівні, що відповідає оцінці 5, 20% – на рівні вище середнього, що відповідає оцінці 4;

100% респондентів вважають, що інформації щодо проведення запланованих заходів є доступною (100 % респондентів оцінили твердження про доступність інформації про заплановані заходи на 4 та 5, де 1 – «повністю не згоден» із твердженням, 5 – «повністю згоден» із твердженням), у т.ч. 70% – дали максимальну оцінку рівню доступності інформації про заплановані заходи;

100% респондентів вважають, що в Університеті функціонує ефективна система соціальної підтримки здобувачів ВО (80% респондентів надали оцінку системи соціальної підтримки здобувачів вищої освіти на рівні 5 балів, 20% – 4 балів, де 1 – «повністю не згоден» із твердженням, 5 – «повністю згоден» із твердженням);

100% респондентів вважають, що в Університеті повністю доступна інформації щодо реалізації права на освіту осіб з особливими освітніми потребами та що оперативно вирішуються питання здобувачів вищої освіти з особливими потребами – з оцінками вище середнього за цим критерієм; 75% респондентів дають максимально високу оцінку;

100% респондентів вважають, що в Університеті створено умови для реалізації права на освіту для осіб з особливими освітніми потребами, у т.ч. створено відповідну інфраструктуру, забезпечено інформаційну підтримку осіб із особливими освітніми потребами, які хочуть реалізувати свої права на освіту в ДонНУЕТ;

50% респондентів оцінюють можливість потрапити на особистий прийом до директора ННІ на 5 балів з 5 балів, 50% – на 4 з 5 балів.

80% респондентів оцінюють ефективність вирішення питань директором ННІ на 5 балів з 5; 20% – на 4 бали. Тобто оцінку вище середньої дають 100% респондентів.

Обговорення результатів анкетування відбулося на засіданні кафедри економіки та міжнародних економічних відносин 05.12.2022 р.

ОПИТУВАННЯ БАКАЛАВРІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «ЕКОНОМІКА» ЩОДО ДОТРИМАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ ТА ЇЇ ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ

ОПИТУВАННЯ БАКАЛАВРІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «ЕКОНОМІКА»

ЩОДО ДОТРИМАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ ТА ЇЇ ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ

 

У жовтні-листопаді 2022 р. було проведено on-line опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Економіка» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, щодо дотримання академічної доброчесності та її популяризації.

Результати анкетування свідчать, що здобувачі вищої освіти, які навчаються на зазначеній вище освітній програмі, обізнані із питань, пов’язаних із академічною доброчесністю, розділяють думку про те, що академічна доброчесність є складовою академічної культури.

Проведене опитування дозволило з’ясувати, що:

100% респондентів знають, що таке «академічна доброчесність» та «академічний плагіат»,

89% респондентів розуміють, як перевірити текст на плагіат, та вже виконували таку перевірку, при цьому 67% респондентів виконували перевірку на антиплагіат для самоконтролю (щоб уникнути випадкового запозичення, переконатись у правильності посилань); 22% – для попередньої перевірки дотримання вимог Університету, 11% – для уникнути схожості з джерелом запозичення і можливого покарання у випадку викриття;

67% респондентів вважають, що плагіат – це неправильно та уникають таких дій; 11% вважають, що плагіат – це неправильно, але не вміють обходитися без нього; 11% особисто не бачать проблеми у плагіаті, але розуміють, що його виявлення матиме наслідки, тому уникають його; 11% респондентів  вважають, що у плагіаті немає нічого поганого.

89% респондентів вважають, що більшість здобувачів ВО  намагаються уникати плагіату при виконанні навчальних завдань або написанні наукових робіт; 33% вважають, що лише частина студентів інколи вдаються до текстових запозичень; 22% зазначають, що є частина студентів, які за будь-якої можливості вдаються до плагіату;

100% респондентів знайомі з нормативними документами Університету щодо запобігання та виявлення плагіату та вважають, що правильним є намагатися дотримуватися всіх принципів академічної доброчесності, навіть коли це важко і невигідно;

22% респондентів зазначили, що не будуть повідомляти викладача, наукового керівника або представника адміністрації Університету про плагіат іншого здобувача вищої освіти, якщо їм буде відомо про такий факт, 78% респондентів – обов’язково повідомлять;

56% респондентів не вважає плагіатом такі ситуації: перефразування чужого тексту із вказівкою посилання на джерело; використання великої кількості цитат.

У результаті обговорення результатів анкетування на засіданні кафедри економіки та міжнародних економічних відносин прийнято наступні рішення (протокол № 9 від 05.12.2022 р.):

Результати опитування здобувачів вищої освіти взяти до відома.

Продовжувати інформаційну кампанію, спрямовану на формування у здобувачів вищої освіти  ОП Економіка вірного розуміння сутності понять «академічна доброчесність», «плагіат», види порушення академічної доброчесності тощо.

Продовжувати роботу щодо популяризації академічної доброчесності на ОП.

ОПИТУВАННЯ БАКАЛАВРІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «ЕКОНОМІКА» ПРО ОРГАНІЗАЦІЮ КОНТРОЛЬНИХ ЗАХОДІВ

ОПИТУВАННЯ БАКАЛАВРІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «ЕКОНОМІКА»

ПРО ОРГАНІЗАЦІЮ КОНТРОЛЬНИХ ЗАХОДІВ

 

У жовтні-листопаді 2022 р. було проведено on-line опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Економіка» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, щодо організації контрольних заходів. Результати анкетування свідчать, що здобувачі ВО проінформовані про процедуру організації контрольних заходів, не мають до неї ані питань, ані зауважень та віддають перевагу поточній електронній формі проведення контрольних заходів, яку вважають найбільш зручною для та найбільш об’єктивною.

За результатами опитування установлено, що:

100% респондентів  знайомі з документом, що регулює процес організації контрольних заходів, та вважають, що правила проведення контрольних заходів є доступними для всіх учасників освітнього процесу;

100% респондентів визнають, що їх поінформованість про форми контрольних заходів та критерії оцінювання за окремими дисциплінами є повною, достатньою та вчасною;

100% респондентів знають, що в робочій програмі навчальної дисципліни можна знайти критерії оцінювання рівня знань за окремою дисципліною;

100% респондентів зазначають, що їх задовольняє спосіб інформування про форми контрольних заходів та критерії оцінювання;

100% респондентів вважають, що правила проведення контрольних заходів чіткими і зрозумілими, що інформація про контрольні заходи, їх графіки та критерії їх оцінювання заздалегідь оприлюднюється, а також є  вчасною, повною та доступною;

100% респондентів вважають, що процедура проведення контрольних заходів відповідає принципам прозорості та  забезпечує об’єктивність екзаменаторів;

100% респондентів вважають, що в Університеті дотримуютьсь правил організації контрольних заходів;

100% респондентів відомо, яким документом регулюється процедура повторного проходження контрольних заходів (ліквідації академічних заборгованостей) та визнають, що правила повторного проходження контрольних заходів є чіткими і зрозумілими, як і сама процедура повторного проходження контрольних заходів також є чіткою і зрозумілою;

100% респондентів вважають, що оцінювання рівня підготовки здобувачів ВО під час повторного проходження контрольних заходів є об’єктивним;

100% респондентів не стикалися з випадками необ’єктивного оцінювання рівня знань під час повторного проходження контрольних заходів;

100% респондентів відомо, яким документом регулюється процес оскарження результатів (апеляції)  контрольних заходів;

100% респондентів зазначають, що в них не виникала потреба в оскарженні результатів (апеляції) контрольних заходів, їм не відомі випадки перешкоджання оскарженню результатів контрольних заходів та їм не доводилось оскаржувати результати контрольних заходів;

100% респондентів вважають, що можливість підняти будь-яке питання, що стосується оскарження результатів контрольних заходів є цілком реальною;

100% респондентів вважають, що порядок подання заяв на апеляцію є таким, що повною мірою задовольняє потреби здобувачів ВО, та є об’єктивним і простим;

100% респондентів не мають пропозицій щодо покращення організації контрольних заходів;

100% респондентів вважають, що методи контролю знань є валідними, тобто здатними до перевірки, у т.ч. 70% ЗВО вважають їх повністю валідними і 30% – більшою мірою;

60% респондентів зазначають, що у них були випадки повторного проходження контрольних заходів (ліквідації академічних заборгованостей).

Основними перевагами електронної форми проведення контрольних заходів респонденти вважають: об’єктивність – 100% респондентів; зручність для здобувачів вищої освіти – 50%, зручність для здобувачів ВО та для викладачів – 50%.

У результаті обговорення результатів анкетування на засіданні кафедри економіки та міжнародних економічних відносин прийнято наступні рішення (протокол № 9 від 05.12.2022 р. ):

Результати опитування здобувачів вищої освіти взяти до уваги.

Систематично проводити роботу щодо розширення бази та підвищення якості завдань, що використовуються для реалізації контрольних заходів.

Опитування ЗВО, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Ресторанні технології» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Ресторані технології» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за змістом анкети SQ 4 «Опитування здобувачів вищої освіти (фокус-груп) щодо навчального навантаження» проводилось у формі онлайн-опитування у період з 03.10.2022 р. по 07.10.2022 р. із використанням сервісу Microsoft Forms.

З огляду на порівняно вузьку тему опитування і подібність оцінюваних показників, анкета мала вигляд переліку критеріїв, які респонденти мали оцінити за 5-бальною шкалою (від «1» – «повністю не задовольняє» до «5» – «повністю задовольняє»). Відповіді здобувачів вищої освіти на питання «Оцініть, будь ласка, навчальне навантаження за запропонованими критеріями…»  отримали середню оцінку від 4,4 до 4,9 балів.

Виходячи з середніх оцінок, найвище опитані здобувачі вищої освіти оцінили власну задоволеність такими аспектами навчального навантаження:

– оптимальність навчального навантаження в день з однієї дисципліни згідно з Вашим розкладом занять (4,9);

– актуальність розміщеної на сайті Університету інформації стосовно навчального навантаження (навчальні плани, графіки навчального процесу, розклад занять тощо) (4,8);

– оптимальність загального навчального навантаження в день (загальна кількість навчальних пар) згідно з Вашим розкладом занять (4,8);

– оптимальність лекційного навантаження в день (загальна кількість пар лекційних занять) згідно з Вашим розкладом занять (4,8);

– оптимальність термінів виконання календарного плану при написанні курсових робіт (проектів) (4,7);

– рівень Вашої обізнаності щодо порядку та критеріїв оцінювання видів робіт, які потрібно виконати (4,7);

– рівень Вашої обізнаності щодо порядку та термінів здачі щодо видів робіт, які потрібно виконати (4,6);

– оптимальність частки самостійної роботи з навчальних дисциплін (4,6);

Найнижчі середні оцінки отримали такі аспекти навчального навантаження:

– оперативність реагування адміністрації Університету на Ваші запити щодо навчального навантаження (4,4);

– оптимальність термінів виконання завдань самостійної роботи з навчальних дисциплін (4,4);

– оптимальність термінів виконання індивідуальних завдань з навчальних дисциплін (4,4);

– розклад занять (4,3).

Пропозицій щодо покращення навчального навантаження здобувачами вищої освіти надані не були.

Таким чином, опитування здобувачів ОП «Ресторані технології» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти щодо навчального навантаження свідчить, що здобувачів ВО оцінили обсяг навчального навантаження як скоріше оптимальний, час відведений на самостійну роботу та виконання індивідуальних завдань не повністю відповідає потребам здобувачів ВО, кількість аудиторного навантаження сприяє формуванню програмних результатів навчання.

За результатами обговорення анкетування на засіданні кафедри технології в ресторанному господарстві, готельно-ресторанної справи та підприємництва запропоновано НПП, які викладають навчальні дисципліни на ОП «Ресторані технології» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти провести моніторинг навчальних ресурсів, що використовуються, з метою визначення оптимальності термінів та обсягів виконання завдань самостійної роботи та індивідуальних завдань.

Результати анкетного опитування за формою SQ_6 «Опитування здобувачів вищої освіти та НПП щодо відповідності методів навчання і викладання принципам академічної свободи»

Результати анкетного опитування за формою  SQ_6 «Опитування здобувачів вищої освіти та НПП щодо відповідності методів навчання і викладання принципам академічної свободи»

Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти ОП «Маркетинг», щодо відповідності методів навчання і викладання принципам академічної свободи, проводилось за затвердженою формою анкети SQ_6 в онлайн-формі з використанням сервісу Microsoft Forms 24.10.2022 – 27.10.2022.

За результатами відповідей на запитання : «Чи маєте Ви змогу під час вивчення навчальних дисциплін обговорювати теми, які відповідають цільовим завданням навчальних дисциплін, але є соціально, політично або етично контраверсійними (суперечливими)» було отримано 100% відповідей «скоріше так». Усі 100 % опитаних здобувачів ВО відповіли, що вони мають змогу під час вивчення навчальних дисциплін обговорювати теми, які відповідають цільовим завданням навчальних дисциплін. На запитання «Чи використовують Ваші викладачі під час викладання навчальної дисципліни методи дискусії?» 67% опитаних відповіли ствердно – «так»; 25% – скоріше так, 8% – важко відповісти, рис 1.

Щодо питання «Чи заважають викладачі Вам та іншим студентам висловлювати власні думки під час обговорення контраверсійних тем?», рис2. думки респондентів розділилися таким чином: 60% опитаних дали відповідь «Скоріше ні», 30% – відповідь «Ні», та ще 10% завагалися з відповіддю. Такий розподіл думок свідчить про те, що в Університеті дотримуються принципів академічної свободи під час викладання дисциплін, але вирішення питання щодо повного розуміння та сприйняття принципів академічної свободи усіма здобувачами вищої освіти ще потребує уваги та участі адміністративного персоналу й НПП закладу освіти.

Усі респонденти, які взяли участь в даному анкетному опитуванні, відповіли, що викладачі під час вивчення навчальних дисциплін спонукають здобувачів вищої освіти до дослідницької діяльності. На питання «Чи надають Ваші викладачі Вам та іншим студентам право вільно обирати теми для досліджень, виконання індивідуальних завдань тощо?» 50% учасників анкетування обрали відповідь «так», інші 33% обрали відповідь «Скоріше так», важко відповіти – 17%.

На питання «Чи надає Університет студентам можливість оприлюднення результатів власної дослідницької діяльності?» всі респонденти дали позитивні відповіді, що відповідає дійсності завдяки, у першу чергу, наявності власного репозитарію, де розміщуються всі кваліфікаційні роботи, та, по-друге, наявністю в Університеті наукових видань різного спрямування та вільною можливістю публікації студентських робіт у виданнях за межами Університету.

100% позитивних відповідей було отримано і на питання «Чи надає Університет  студентам інформацію щодо можливості участі у проєктних та грантових програмах?». Це пояснюється наявністю відповідної інформаційної сторінки на сайті Університету, де регулярно розміщується та оновлюється відповідна інформація, та залученням до проєктної та грантової діяльності усього викладацького складу під загальним керівництвом ректорату.

На питання «Чи сприяє Університет участі студентів у всеукраїнських та міжнародних конкурсах, конференціях?» отримано 100% відповідей «Так».

Результати анкетування було обговорено на засіданні кафедри маркетингу, менеджменту та публічного адміністрування (протокол №4 від 31.10.2022).

За результатом анкетування запропоновано:

Забезпечити максимальну підтримку та створення сприятливого середовища щодо розвитку та дотримання академічної свободи ЗВО «Маркетинг» за спеціальністю 075 «Маркетинг» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.

Університет Туган-Барановського інформує: останній день подачі заявки на конкурс Завтра.UA

Університет Туган-Барановського нагадує, що сьогодні, 7 грудня, останній день реєстрації на 17-й щорічний конкурс стипендіальної програми «Завтра.UA».

Фонд Віктора Пінчука продовжив прийом заявок на участь у 17-му щорічному конкурсі Стипендіальної програми «Завтра.UA» до 7 грудня 2022 року включно!

Розуміємо, що з усіма блекаутами і тривогами важко зібратися докупи. Тому ми на цілий тиждень продовжили прийом заявок на конкурс Завтра.UA!

Впевнені, тепер ти встигнеш — не сумнівайся — заповнюй анкету за лінком нижче та доєднуйся до спільноти ініціативної молоді України!

Анкета – https://www.cognitoforms.com/VictorPinchukFoundation/ZavtraUA

РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ БАКАЛАВРІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «ЕКОНОМІКА» ЩОДО ЯКОСТІ ТА ВЧАСНОСТІ ІНФОРМУВАННЯ ПРО ЦІЛІ, ЗМІСТ ТА ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ, ПОРЯДОК ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ

РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ БАКАЛАВРІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «ЕКОНОМІКА» ЩОДО ЯКОСТІ ТА ВЧАСНОСТІ ІНФОРМУВАННЯ ПРО ЦІЛІ, ЗМІСТ ТА ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ, ПОРЯДОК ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ

 

Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти освітньої програми «Економіка», щодо якості та вчасності інформування про цілі, зміст та очікувані результатів навчання, порядок та критерії оцінювання, було проведено 24.10.2022 р. – 28.10.2022 р.

За результатами опитування установлено, 46% респондентів зазвичай дізнаються про цілі, зміст та очікувані результати навчання під час навчання, інші 54%, отримують таку інформацію перед вивченням дисципліни.

Про порядок та критерії оцінювання більшість респондентів (69%) дізнаються під час навчання, перед вивченням дисципліни – 23%, перед сесією – 8%.

На запитання «Що для вас виступає основним джерелом інформації?» були отримані відповіді: основним джерелом інформації про цілі, зміст та очікувані результати навчання, порядок та критерії оцінювання для більшості респондентів виступають викладач (54%), робоча програма чи силабус дисципліни (38%), здобувачі вищої освіти (8%).

На питання «Чи бувало так, що будь-який елемент (цілі, зміст та очікувані результати навчання, порядок та критерії оцінювання) змінювався під час вивчення дисципліни?» 69% учасників анкетного опитування відповіли «Скоріше ні», 31% завагалися з відповіддю.

Переважна більшість опитаних здобувачів вищої освіти (85%) знають про види робіт, які необхідно буде виконувати в рамках навчальної дисципліни. Інші 15% повідомили, що вони скоріше не володіють такою інформацією.

На питання «Чи знаєте Ви заздалегідь про кількість балів, у які оцінюються всі види роботи, передбачені із дисципліни?» від респондентів було отримано 77% відповідей «Так» та «Скоріше так», 23% відповіли, що не знають або скоріше не знають таку інформацію заздалегідь.

За результатами анкетного опитування основним джерелом інформації про «політику навчальної дисципліни» (невчасно виконані завдання, пропущені заняття (лікарняні, мобільність); плагіат, академічна доброчесність, поведінка в аудиторії тощо) в Університеті виступають викладач (68% респондентів), адміністрація ННІ або Університету (15% респондентів), 16% дізнається дану інформацію від інших студентів.

85% респондентів своїми відповідями засвідчили, що «політика навчальної дисципліни» не змінюється або скоріше не змінюється під час вивчення навчальної дисципліни, проте 15% відповіли, що такі зміни можливі.

У результаті обговорення результатів анкетування на засіданні кафедри економіки та міжнародних економічних відносин прийнято наступні рішення (протокол № 9 від 05.12.2022 р.):

  1. Викладачам, які забезпечують навчальний процес за ОП, перед початком викладання навчальної дисципліни повідомляти здобувачів про наявну «політику навчальної дисципліни» (невчасно виконані завдання, пропущені заняття (лікарняні, мобільність); плагіат, академічну доброчесність, поведінку в аудиторії.
  2. Викладачам, які забезпечують навчальний процес за ОП, на початку вивчення дисципліни акцентувати увагу здобувачів ОП, що вичерпна інформація про цілі, зміст та очікувані результати навчання, порядок та критерії оцінювання міститься у робочих програмах та силабусах дисциплін, які розміщені у вільному доступі на сайті ДонНУЕТ і системі дистанційного навчання Moodle.

РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ БАКАЛАВРІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «ЕКОНОМІКА» ЩОДО ВІДПОВІДНОСТІ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ І ВИКЛАДАННЯ ПРИНЦИПАМ АКАДЕМІЧНОЇ СВОБОДИ

РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ БАКАЛАВРІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «ЕКОНОМІКА» ЩОДО ВІДПОВІДНОСТІ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ І ВИКЛАДАННЯ ПРИНЦИПАМ АКАДЕМІЧНОЇ СВОБОДИ

 

Опитування здобувачів ОП «Економіка» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти щодо відповідності методів навчання і викладання принципам академічної свободи проводилося 24.10.2022 р. – 28.10.2022 р.

За результатами анкетування встановлено, що:

– 100 % опитаних здобувачів ВО відповіли, що вони мають змогу під час вивчення навчальних дисциплін обговорювати теми, які відповідають цільовим завданням навчальних дисциплін, але є соціально, політично або етично контраверсійними (суперечливими). Слід відзначити, що це відповідає демократичним принципам свободи слова і сприяє різнобічному розвитку особистості, проте слід звертати увагу, щоб результати подібних досліджень не суперечили чинному законодавству та етичним принципам, прийнятим в суспільстві;

– на запитання «Чи використовують Ваші викладачі під час викладання навчальної дисципліни методи дискусії?» 77% опитаних відповіли ствердно – «так»; 23% – скоріше так;

– на запитання «Чи заважають викладачі Вам та іншим студентам висловлювати власні думки під час обговорення контраверсійних тем?» думки респондентів розділилися таким чином: 38% опитаних дали відповідь «Скоріше ні», 46% – відповідь «Ні», та ще 16% завагалися з відповіддю. Такий розподіл думок свідчить про те, що в Університеті дотримуються принципів академічної свободи під час викладання дисциплін, але вирішення питання щодо повного розуміння та сприйняття принципів академічної свободи усіма здобувачами вищої освіти ще потребує уваги та участі адміністративного персоналу й НПП закладу освіти;

– 92% здобувачів ВО, які взяли участь в даному анкетному опитуванні, відповіли, що викладачі під час вивчення навчальних дисциплін спонукають здобувачів вищої освіти до дослідницької діяльності, 8% – відповіли «скоріше так»;

– 77% учасників анкетування на питання «Чи надають Ваші викладачі Вам та іншим студентам право вільно обирати теми для досліджень, виконання індивідуальних завдань тощо?» обрали відповідь «так», інші 23% обрали відповідь «Скоріше так»;

– на питання «Чи надає Університет студентам можливість оприлюднення результатів власної дослідницької діяльності?» 100% респондентів дали позитивні відповіді, що відповідає дійсності завдяки, у першу чергу, наявності власного репозитарію, де розміщуються всі кваліфікаційні роботи, та, по-друге, наявністю в Університеті наукових видань різного спрямування та вільною можливістю публікації студентських робіт у виданнях за межами Університету;

– 100% позитивних відповідей було отримано і на питання «Чи надає Університет  студентам інформацію щодо можливості участі у проєктних та грантових програмах?». Це пояснюється наявністю відповідної інформаційної сторінки на сайті Університету, де регулярно розміщується та оновлюється відповідна інформація, та залученням до проєктної та грантової діяльності усього викладацького складу під загальним керівництвом ректорату;

У результаті обговорення результатів анкетування на засіданні кафедри економіки та міжнародних економічних відносин (протокол № 9 від 05.12.2022 р.) рекомендовано гаранту ОП під час систематичних зустрічей зі здобувачами ОП, викладачам в рамках викладання дисциплін інформувати студентів щодо наявності у них права вільно обирати теми досліджень, виконання індивідуальних завдань, групових проектів тощо. Заохочувати здобувачів щодо надання власних пропозицій з тем дослідження.

РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ БАКАЛАВРІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «ЕКОНОМІКА» ЩОДО ВІДПОВІДНОСТІ ФОРМ, МЕТОДІВ НАВЧАННЯ І ВИКЛАДАННЯ ВИМОГАМ СТУДЕНТОЦЕНТРОВАНОГО ПІДХОДУ

РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ БАКАЛАВРІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «ЕКОНОМІКА» ЩОДО ВІДПОВІДНОСТІ ФОРМ, МЕТОДІВ НАВЧАННЯ І ВИКЛАДАННЯ ВИМОГАМ СТУДЕНТОЦЕНТРОВАНОГО ПІДХОДУ

 

Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Економіка» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, щодо відповідності форм, методів навчання і викладання вимогам студентоцентрованого підходу проводилось у жовтні 2022 р.

За результатами анкетування встановлено, що:

– переважну більшість здобувачів ВО (92%) повністю та скоріше влаштовують можливості обирати дисципліни для вивчення, які надає університет;

– 92% респондентів відповіли, що знання, вміння й навички, які отримуються в Університеті, є достатніми для майбутньої професійної діяльності в своїй спеціальності; повністю задоволені рівнем викладання навчального матеріалу на лекціях – 77% здобувачів, скоріше задоволені –23%, на практичних, семінарських та лабораторних заняттях – повністю задоволені 69%, скоріше задоволені – 31%;

– найбільш ефективними формами роботи на заняттях респонденти вважають; участь в обговореннях та прослуховування відповідей (доповідей) однокурсників; виконання творчих, проблемних завдань з формулюванням самостійних висновків, розв’язання кейсових завдань, а також участь у розробці різного роду проєктів;

– 100% опитаних відповіли, що всі викладачі надають вичерпну інформацію щодо критеріїв оцінювання навчальних досягнень;

– 92% опитуваних надало відповідь, що загальна результативність занять з точки зору досягнення їх цілей є високою, тоді як 8% оцінило результативність як скоріш висока;

– 100% здобувачів вважають, що чинні процедури контролю забезпечують об’єктивну оцінку рівня їх академічних досягнень;

– можливості дистанційного вивчення навчальних дисциплін, які надає Університет задовольняють 100% респондентів, в т.ч. повністю задовольняють 85% респондентів, 15% – «скоріше задовольняють»;

– 54% учасників опитування відповіли, що вони брали участь у науковій діяльності Університету впродовж навчання і вони на 100% задоволені можливостями наукової діяльності в Університеті;

– 75% респондентів дали відповідь, що викладачі часто використовують під час викладання навчальних дисциплін ігрові та альтернативні методи навчання (ділові ігри, кейси тощо) та застосовують в навчальному процесі методи дискусії. 25% відповіли, що такі методи використовуються час від часу;

– 75% опитуваних здобувачів зазначило, що викладачі використовують під час викладання навчальних дисциплін групові проєкти, технологію Flipped Classroom, технологію Peer Learning часто або час від часу.

У результаті обговорення результатів анкетування на засіданні кафедри економіки та міжнародних економічних відносин (протокол № 9 від 05.12.2022 р.) прийнято рішення продовжувати використовувати під час викладання навчальних дисциплін форми, методи навчання і викладання, що сприяють розвитку у здобувачів ВО комунікативних властивостей, навичок міжособистісної взаємодії, критичного мислення, лідерських якостей, вміння працювати в команді.