Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Обладнання переробних і харчових виробництв» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти щодо дотримання академічної доброчесності та її популяризації
Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Обладнання переробних і харчових виробництв» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти щодо дотримання академічної доброчесності та її популяризації у формі онлайн-опитування 30.10.2022-04.11.2022 р. методом анкетування (анкета SQ9) із використанням сервісу Microsoft Forms.
На запитання «Чи знаєте Ви, що таке «академічна доброчесність»?» – 80% здобувачів вищої освіти відповіли «так», 20% «скоріше так»; на запитання «Чи знаєте Ви, що таке «академічний плагіат»?»: «так» – 87% респондентів; «скоріше так» – 13% респондентів.
На запитання «Чи знаєте Ви, як перевірити текст на плагіат за допомогою онлайн-ресурсів або спеціалізованих програм?» – 82% здобувачів вищої освіти відповіли «так», 10% «ні», 8% «важко відповісти».
На запитання «Чи перевіряли Ви коли-небудь власні наукові роботи, статті, тези на плагіат самостійно?» відповіді респондентів розділились наступними чином: «так, регулярно» – 70% студентів; «так, іноді» – 20%; «ні, ніколи» – 10%.
На запитання «Чи перевіряли Ви коли-небудь навчальні роботи (курсові, дипломні, лабораторні тощо)» та «Наукові роботи (статті, монографії тощо)» 60% студентів вважають, що це потрібно «для самоконтролю (уникнути випадкового запозичення, переконатись у правильності посилань)», 40% «щоб уникнути схожості з джерелом запозичення і покарання у випадку викриття».
«Чи знаєте Ви про випадки плагіату в Університеті?» та «Чи ставали особисто Ви жертвою плагіату?» всі респонденти обрали варіант відповіді «ні». «Як Ви вважаєте, яке ставлення до плагіату є найбільш поширеним серед студентів?» всі респонденти зазначили, що «плагіат – це неправильно; хай це важче, але намагатимусь уникати таких дій».
На запитання «Як Ви вважаєте, виходячи з Вашого особистого досвіду, наскільки практика плагіату поширена серед студентів нашого Університету?» всі респонденти зазначили – «наскільки я знаю, ніхто зі студентів не вдається до плагіату».
На запитання «Чи знайомі Ви з нормативними документами Університету щодо запобігання та виявлення плагіату?» відповіді розподілилися так: «так» – 87% респондентів; «скоріше ні» – 13% респондентів.
«Чи вважаєте Ви правильним намагатись дотримуватися всіх принципів академічної доброчесності (включно з униканням плагіату), навіть коли це важко і невигідно?» було отримано відповіді: «так» – 85%, «скоріше так» – 15%. «Як Ви вважаєте, чи посилить усне або письмове зобов’язання студентів дотримуватись принципів академічної доброчесності їх намагання діяти доброчесно?» відповідей респондентів розділились наступним чином: «так» – 70%, «скоріше так» – 15%, «скоріше ні» – 15%.
На запитання «Як Ви вважаєте, наскільки забезпечення дотримання правил академічної доброчесності учасниками навчального процесу вплине на підвищення якості освіти?» – 40% здобувачів вищої освіти відповіли «скоріше вплине», 40% – «суттєво впливає», 20% – «важко відповісти».
Отримані результати опитування дозволяють зробити такі основні висновки:
– в освітньому середовищі переважаюча більшість здобувачів вищої освіти обізнані та дотримуються принципів академічної доброчесності;
– студентів інформують про процедуру дотримання академічної доброчесності під час навчання та ознайомлюють із документами, які регулюють політику дотримання академічної доброчесності в Університеті;
– здобувачі вищої освіти вважають, що необхідно намагатися дотримуватися всіх принципів академічної доброчесності;
– студентам відомо про наслідки порушень академічної доброчесності.
Результати анкетування було обговорено на засіданні кафедри засіданні кафедри загальноінженерних дисциплін та обладнання (протокол № 4 від 29.11.2022р.).
За результатом анкетування запропоновано:
- Продовжити проведення систематичної інформаційно-роз’яснювальної роботи з питань дотримання академічної доброчесності всіма учасниками освітнього процесу.
- Ознайомлювати студентів з перших занять із документами, які регулюють політику дотримання академічної доброчесності в Університеті.