Опитування магістрів, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Готельно-ресторанний бізнес»
Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Готельно-ресторанний бізнес» другого (магістерського) рівня вищої освіти за змістом анкети SQ_13 «Опитування здобувачів вищої освіти щодо перегляду структури та змісту освітніх програм
Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Готельно-ресторанний бізнес» другого (магістерського) рівня вищої освіти за змістом анкети SQ_13 «Опитування здобувачів вищої освіти щодо перегляду структури та змісту освітніх програм» проводилось у формі онлайн-опитування 01.10.2021 – 08.10.2021 р. із використанням сервісу Microsoft Forms.
В опитуванні взяли участь 8 здобувачі ВО денної і заочної форми здобуття вищої освіти, що навчаються за ОП «Готельно-ресторанний бізнес» другого (магістерського) рівня вищої освіти.
На питання, чи потребує освітня програма (ОП), за якою ви навчаєтесь, перегляду, 50% респондентів відповіли «Потребує за умови змістовного обґрунтування змін», 50% респондентів відповіли – «потребує, в залежності від пропозицій здобувачів ВО, роботодавців».
На питання «Чи відомі Вам зміни вашої ОП, що вносилися за результатами її перегляду?» 75% опитаних відповіли, що такі зміни їм відомі та про них дізналися з офіційного сайту, а інші 25% – що «відомі, але не вважаю ці зміни удосконаленням ОП, так як не було враховано пропозиції зацікавлених сторін».
50% респондентів визначили, що ОП відмінно формує їх академічні знання та навички, 25% респондентів поставили оцінку «добре» та 25% здобувачів оцінили на «задовільно».
Аналогічний розподіл відповідей було отримано на запитання, яким чином ОП сприяє особистісному розвитку здобувачів вищої освіти, де 50% опитаних віддали перевагу відмінному рівню сприяння змісту ОП особистісному розвитку. 25% респондентів поставили оцінку «добре» та 25% здобувачів оцінили на «задовільно».
Розподіл відповідей респондентів на питання «Визначте, якою мірою успішне опанування ОП може вплинути на Вашу майбутню кар’єру» наступний : 50% респондентів вважають що ОП, за умови її успішного опанування, відмінно вплине на їх майбутню кар’єру, 25% оцінюють ці можливості на «добре» та інші 25% вважають такий рівень впливу задовільним. Можна зробити висновок про позитивні очікування більшості здобувачів щодо опанування ОП та майбутньої кар’єри.
На думку 100% учасників даного анкетного опитування, ОП відповідає їх потребам та сучасним потребам суспільства.
Вивчення думок респондентів щодо необхідності перегляду ОП дало змогу встановити, що 50% опитаних вважають, що зміна ОП викликана «застарілістю» ОП та її невідповідністю сучасним вимогам. 50% опитаних вважають, що зміни ОП викликані необхідністю постійного вдосконалення ОП у світлі найновіших досліджень.
25% респондентів вважають що ОП, за якою вони здобувають вищу освіту, достатньо відповідає сучасним потребам ринку праці та суспільства, та ще 75 % вважають, що ОП відповідає сучасним вимогам повністю (рис. 1).
Рис. 1. Розподіл відповідей респондентів на питання «Як Ви вважаєте, чи відповідає ОП сучасним потребам ринку праці та суспільства?»
Відповідаючи на питання «Які питання є найбільш гострими для Вас в контексті перегляду ОП, за якою ви навчаєтесь?» та маючи можливість обрання декількох варіантів відповідей, 25% здобувачів зазначили необхідність збільшення переліку вибіркових дисциплін. Також 75% опитаних одночасно зазначили потребу «Поглиблення практичної підготовки».
На питання «Чи потребує перегляду перелік обов’язкових дисциплін за Вашою ОП?» 75 % опитаних дали відповідь «Не потребує», а інші 25% обрали варіант відповіді «Потребує».
При цьому основною причиною для перегляду переліку обов’язкових дисциплін 25% учасники анкетування обрали «Необхідність удосконалення ОП», 25% опитаних респондентів обрали варіант відповіді «досвід, отриманий під час практичної підготовки або роботи за спеціальністю» та 50% опитаних в якості причини вказали особисті переконання.
При цьому 75% респондентів вважають, що перелік вибіркових дисциплін перегляду не потребує. Головними причинами цих змін 75% респондентів вказали отриманий виробничий досвід та 25% – особисті переконання.
На думку всіх учасників анкетного опитування, наявна форма атестації за ОП відповідає Стандарту вищої освіти та є достатньою для визначення кваліфікації випускників.
Також, за думкою 100% респондентів, графік організації навчального процесу за відповідною ОП повністю відповідає цілям ОП та навчальному плану.
Всі опитані вважають, що навчальний план повністю відповідає цілям ОП, компетентностям та кваліфікації випускників.
Всі учасники даного анкетного опитування відповіли, що форми викладання навчальних дисциплін за даною освітньою програмою не потребують ніяких змін.
Також всі респонденти зазначали достатність ресурсів (інтелектуальні, матеріально-технічні) Університету для досягнення цілей за відповідною ОП та відповідають цілям ОП, формам навчання та викладання.
Визначення відповідності результатів навчання за ОП очікуванням респонденті, їх потребам та рівню задоволеності навчанням знайшли втілення у таких відповідях: «Задоволений» – 50% респондентів та «Дуже задоволений» – 25% респондентів, «швидше задоволений» – 25% респондентів.
Учасники анкетного опитування, які мають виробничий досвід (практика, робота), щодо відповідності результатів навчання за ОП вимогам та очікуванням роботодавців зазначили, що «відповідає достатньо» (50% опитаних), «Відповідає повністю» – 25% та інші 25% зазначили «швидше відповідає».
За думкою 50% респондентів, зміст ОП можна поліпшити за рахунок залучення роботодавців до перегляду ОП. Інші 50% вважають, що за рахунок відповідності вимогам ринку праці, опитуванням роботодавців.
Щодо задоволеності здобувачів навчанням на даній ОП, то всі опитані відмітили задоволеність навчанням за даною ОП. 75% учасників анкетного опитування вважають дану ОП сучасною та затребуваною, 25% учасників – достатньою для парцевлаштування.
Пропозицій по удосконаленню змісту ОП респонденти не відзначили, хоча їм була надана така можливість.
За результатом анкетування групою забезпечення ОП «Готельно-ресторанний бізнес» запропоновано:
- збільшити перелік вибіркових дисциплін;
- продовжувати регулярне співробітництво з роботодавцями з метою підтримування ОП в актуальному стані, що відповідатиме вимогам сучасного ринку праці та очікуванням роботодавців.