Результати анкетного опитування здобувачів вищої освіти за формою SQ_13 щодо перегляду структури та змісту освітніх програм
Результати анкетного опитування здобувачів вищої освіти за формою SQ_13 щодо перегляду структури та змісту освітніх програм
У опитуванні щодо перегляду структури та змісту освітніх програмвзяли участь здобувачі вищої освіти першого (бакаврського) рівня освітньої програми «Ресторанні технології» за спеціальністю 181 «Харчові технології».
На питання, чи потребує освітня програма (ОП), за якою ви навчаєтесь, перегляду, 37,5% респондентів відповіли «Потребує за умови змістовного обґрунтування змін», по 25% обрали відповідь «Потребує, в залежності від пропозицій здобувачів ВО, роботодавців» та «Не потребує», ще 12,5% відповіли «Потребує кожного семестру».
На питання «Чи відомі Вам зміни вашої ОП, що вносилися за результатами її перегляду?» 43% опитаних відповіли, що такі зміни їм не відомі, а інші 57% –що відомі, і що дізналися вони про такі зміни з різних джерел.
25% респондентів вважають, що ОП відмінно формує їх академічні знання та навички, 50% – добре, інші 25% обрали варіант відповіді із задовільним рівнем формування освітньою програмою їх академічних знань та навичок.
Трохи інший розподіл відповідей було отримано на запитання, яким чином ОП сприяє особистісному розвитку здобувачів вищої освіти. 25% опитаних віддали перевагу відмінному рівню сприяння змісту ОП особистісному розвитку, по 37,5% опитаних віддали перевагу доброму та задовільному рівню.
50% респондентів вважають, що ОП, за умови її успішного опанування, відмінно вплине на їхмайбутню кар’єру, по 25% вважають такий рівень впливу добрим та задовільним.
На думку 62,5% учасників даного анкетного опитування, ОП відповідає їх потребам та сучасним потребам суспільства. 37,5% респондентів не змогли визначитися.
За думкою 28,5% респондентів необхідність перегляду ОП, перш за все,може бути викликаназастарілістю ОП й її невідповідністю сучасним вимогам, 42,8% респондентів вважають таким фактором необхідність постійного вдосконалення ОП у світлі найновіших досліджень. По 14,3% респондентів обрали ще два варіанти відповіді: академічні знання та навички не сприяють особистісному розвитку та подальшій кар’єрі здобувачів; зміна потреб ринку праці та суспільства.
12,5% респондентів вважають, що ОП, за якою вони здобувають вищу освіту, повністю відповідає сучасним потребам ринку праці та суспільства, ще 25% вважають, що ОП відповідає сучасним вимогам на достатньому рівні, а 62,5% обрали відповідь «Швидше так».
Найбільш гострими для учасників опитування у в контексті перегляду ОП, за якою вони навчаються, стали питання «Введення нових вибіркових дисциплін» (71,4% опитаних обрали цей варіант відповіді); «Поглиблення практичної підготовки»,«Збільшення кількості та тривалості практики» (ці варіанти обрали по 42,8%); «Перегляд змісту обов’язкових дисциплін», «Зменшення частки теоретичної підготовки», «Зменшення частки курсового проектування» (ці варіанти обрали по 28,5% респондентів); «Збільшення частки вибіркових дисциплін у навчальних планах», «Зменшення кількості та тривалості практик», «Перегляд графіку організації навчального процесу» обрали по 14% здобувачів.
На питання «Чи потребує перегляду перелік обов’язкових дисциплін за Вашою ОП?» 50% респондентів дали відповідь «Не потребує», а інші 50% голосів розподілилися так: 25% обрали варіант відповіді «Потребує», по 12,5% – «Потребує перегляду перелік дисциплін циклу загальної підготовки» та «Потребує перегляду перелік дисциплін циклу професійної підготовки». При цьому основними причинами для перегляду переліку обов’язкових дисциплін учасники анкетування обрали «Особисті уподобання» (33% респондентів) та «Досвід, отриманий під час практичної підготовки або роботи за спеціальністю» (17%). Решта опитуваних (50%) обрали відповідь «Необхідність удосконалення ОП».
За думкою 62,5% респондентів перелік вибіркових дисциплін даної ОП перегляду не потребує на відміну від 37,5% опитуваних, які протилежної думки.Серед причин для перегляду переліку вибіркових дисциплін респондентами було вказано: «Необхідність удосконалення ОП» – 50%, «Мої особисті уподобання» – 33,3%, «Невідповідність процедури обрання вибіркових дисциплін» – 16,7%.
Думки всіх учасників анкетного опитування щодо відповідності наявної форми атестації за ОП Стандарту вищої освіти та достатності для визначення кваліфікації випускників розділилися порівну – 50% респондентів вважають, що так, а інші 50%, що ні.
100% респондентів вважають, щографік організації навчального процесу за відповідною ОП повністю відповідає цілям ОП та навчальному плану.
За думкою 86% опитаних навчальний план повністю відповідає цілям ОП, компетентностям та кваліфікації випускників, 16% дотримуються думки, що «План не враховує сучасні потреби ринку праці».
62,5% даного анкетного опитування відповіли, що форми викладання навчальних дисциплін за даною освітньою програмою не потребують ніяких змін; 12,5% вважають, що «Так, потребують тому, що мені не подобаються», інші 25% не змогли взагалі відповісти.
На думку 50% респондентів ресурси (інтелектуальні, матеріально-технічні) Університету достатні для досягнення цілей за відповідною ОП та відповідають цілям ОП, формам навчання та викладання. Ще 50% обрали варіант «Мені важко дати оцінку».
Визначення відповідності результатів навчання за ОП очікуванням респонденті, їх потребам та рівню задоволеності навчанням знайшли втілення у таких відповідях: «Дуже задоволений» – 12,5%, «Задоволений» – 37,5% респондентів та «Швидше задоволений» – 50% респондентів.
Учасники анкетного опитування, які мають виробничий досвід (практика, робота), далитакі визначення відповідності результатів навчання за ОП вимогам та очікуванням роботодавців: 50% відповіли «Швидше відповідає»,37,5% відповіли, що «Відповідає достатньо», 12,5% – «Відповідає повністю».
За думкою більшості респондентів, 50%, зміст ОП можна поліпшити за рахунок опитування роботодавців, 12,5% – за рахунок підвищення рівня їх залучення до перегляду ОП; 25% – за рахунок залучення здобувачів о перегляду ОП; ще 12,5% – за рахунок поліпшення якості (компетентності) викладачів.
12,5% опитаних відповіли, що дуже задоволені навчанням за даною ОП, 50% опитаних відповіли, що цілком задоволені, ще 37,5% відповіли, що «Швидше задоволені».
62,5% учасників анкетування вважають дану ОП достатньою для працевлаштування, 37,5% учасників анкетного опитування -сучасною та затребуваною.
Серед пропозицій по удосконаленню змісту ОП 12,5% респондентів відзначили підвищення компетенції викладачів.
Отже, група забезпечення вважає, що рівень задоволеності змістом та структурою даної освітньої програми серед здобувачів вищої освіти є достатньо високим. Проте слід звернути увагу на можливість збільшення в навчальному плані частки практичної підготовки, регулярне співробітництво з роботодавцями з метою покращення ОП, що відповідатиме вимогам сучасного ринку праці.