Опитування студентів ОП «Обладнання переробних і харчових виробництв»
Опитування щодо оцінки здобувачами вищої освіти відповідності форм, методів навчання і викладання вимогам студентоцентрованого підходу (SQ_5) стосувалось виявлення задоволеності респондентів рівнем викладання та змістом навчальних дисциплін, співвідношенням форм роботи, доступністю критеріїв оцінювання, процедурами контролю тощо.
В опитуванні взяли участь 5 здобувачів вищої освіти, що навчаються за ОП «Обладнання переробних і харчових виробництв».
Читайте також: https://donnuet.edu.ua/opytuvannia-studentiv-op-obladnannia-pererobnykh-i-kharchovykh-vyrobnytstv/
Аналогічний висновок щодо інформації про критерії оцінювання навчальних досягнень можна зробити, виходячи з відповідей опитаних здобувачів вищої освіти на питання «Чи надають Вам викладачі вичерпну інформацію щодо критеріїв оцінювання навчальних досягнень?» (3 респондента обрали варіант відповіді «Так», 2 респондента – «Скоріше так»).
Подібний розподіл обраних респондентами варіантів відповіді спостерігається щодо питання «Чи зрозумілі для Вас критерії оцінювання знань, умінь і навичок, що застосовуються викладачами?»: практично всі опитані (4 особи) обрали варіант відповіді «Критерії зрозумілі», 1 – «Критерії скоріше зрозумілі».
Незважаючи на майже одноголосність відповідей на питання щодо відповідності критеріїв оцінювання знань, умінь і навичок, що застосовуються викладачами, реальним вимогам до якості підготовки (табл. 2), даний аспект вимагає постійної уваги з боку адміністрації та викладачів.
Таблиця 2. Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на питання «Як Ви оцінюєте критерії оцінювання знань, умінь і навичок, що застосовуються викладачами, щодо їх відповідності реальним вимогам до якості підготовки?», осіб
Варіанти відповіді | Кількість здобувачів вищої освіти, що обрали певний варіант відповіді |
Критерії завищені щодо реальних вимог до якості підготовки | 0 |
Критерії відповідають реальним вимогам до якості підготовки | 5 |
Критерії занижені щодо реальних вимог до якості підготовки | 0 |
Критерії оцінювання не співпадають з реальними вимогами до якості підготовки | 0 |
Важко відповісти | 0 |
Загалом | 5 |
При позитивних відповідях, з огляду на розподіл відповідей на попередні питання, порівняно нижчими виглядають оцінки зрозумілості цілей, що ставляться викладачем на занятті. Відповідаючи на питання «Чи завжди Вам зрозумілі ті цілі, що ставляться викладачем на занятті?», опитані здобувачі вищої освіти розділились майже порівну: 3 респондентів обрали варіант відповіді «Так, завжди зрозумілі», інші 2 – «Зазвичай зрозумілі».
Також досить високою є оцінка опитаними здобувачами вищої освіти результативності занять з точки зору досягнення їх цілей (табл. 3).
Таблиця 3. Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на питання «Як Ви оцінюєте загальну результативність занять з точки зору досягнення їх цілей?», осіб
Варіанти відповіді | Кількість здобувачів вищої освіти, що обрали певний варіант відповіді |
Результативність занять висока | 3 |
Результативність занять скоріше висока | 1 |
Результативність занять середня | 1 |
Результативність занять скоріше низька | 0 |
Результативність занять низька | 0 |
Важко відповісти | 0 |
Загалом | 5 |
В той же час, з огляду на наведений розподіл обраних варіантів відповідей, доцільним є більш детальний аналіз з метою виявлення чинників, що негативно впливають на досягнення цілей занять.