Опитування студентів Університету Туган-Барановського «Облік і оподаткування»
Опитування здобувачів вищої освіти Університету Туган-Барановського, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Облік і оподаткування» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за змістом анкети SQ 4 «Опитування здобувачів вищої освіти (фокус-груп) щодо навчального навантаження» проводилось у формі онлайн-опитування 06.04.2021 – 16.04.2021 р. із використанням сервісу Microsoft Forms.
З огляду на тему опитування і подібність оцінюваних показників, анкета складалася з переліку критеріїв, що респонденти мали оцінити за 5-бальною шкалою (від «1» – «повністю не задовольняє» до «5» – «повністю задовольняє»).
Зведена таблиця із розподілом відповідей 12 опитаних здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Облік і оподаткування» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти узагальнено у табл.1.
Таблиця 1 – Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на питання «Оцініть, будь ласка, навчальне навантаження за запропонованими критеріями…»
№
з/п |
Найменування критерію | Оцінка критерію | Середня оцінка | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1. | Доступність організаційно-методичного та інформаційного забезпечення навчального процесу: | ||||||
1.1. | графік організації навчального процесу | 4 | 3 | 5 | 4,08 | ||
1.2. | розклад занять | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3,67 |
1.3. | навчальний план | 1 | 2 | 4 | 5 | 4,00 | |
1.4. | індивідуальний план | 1 | 1 | 5 | 5 | 4,08 | |
2. | Оперативність реагування адміністрації Університету на Ваші запити щодо навчального навантаження | 3 | 4 | 5 | 4,17 | ||
3. | Актуальність розміщеної на сайті Університету інформації стосовно навчального навантаження (навчальні плани, графіки навчального процесу, розклад занять тощо) | 2 | 3 | 7 | 4,25 | ||
4. | Рівень Вашої обізнаності щодо норм навчального навантаження (одиниця навчального навантаження, кількість годин в кредиті, кількість кредитів в семестрі, навчальному році тощо) | 3 | 4 | 7 | 4,42 | ||
5. | Рівень Вашої обізнаності щодо видів робіт, які потрібно виконати при вивченні кожної навчальної дисципліни | 2 | 5 | 5 | 4,25 | ||
6. | Оптимальність загального навчального навантаження в день (загальна кількість пар) згідно з Вашим розкладом занять | 2 | 3 | 7 | 4,42 | ||
7. | Оптимальність лекційного навантаження в день (загальна кількість пар лекційних занять) згідно з Вашим розкладом занять | 2 | 4 | 6 | 4,33 | ||
8. | Оптимальність навчального навантаження в день з однієї дисципліни згідно з Вашим розкладом занять | 2 | 4 | 6 | 4,33 | ||
9. | Оптимальність частки самостійної роботи з навчальних дисциплін | 4 | 3 | 5 | 4,08 | ||
10. | Оптимальність термінів виконання завдань самостійної роботи з навчальних дисциплін | 3 | 5 | 4 | 4,08 | ||
11. | Оптимальність термінів виконання індивідуальних завдань з навчальних дисциплін | 3 | 5 | 4 | 4,08 | ||
12. | Достатність часу для виконання завдань самостійної роботи та індивідуальних завдань з навчальних дисциплін | 3 | 5 | 4 | 4,08 | ||
13. | Оптимальність термінів виконання календарного плану при написанні курсових робіт (проектів) | 4 | 4 | 4 | 4,00 | ||
14. | Рівень Вашої обізнаності щодо порядку та термінів здачі щодо видів робіт, які потрібно виконати | 2 | 5 | 5 | 4,25 | ||
15. | Рівень Вашої обізнаності щодо порядку та критеріїв оцінювання видів робіт, які потрібно виконати | 2 | 4 | 6 | 4,33 |
Виходячи з середніх оцінок, опитані здобувачі вищої освіти найвище оцінили власну задоволеність такими аспектами навчального навантаження:
- Рівень обізнаності щодо норм навчального навантаження (одиниця навчального навантаження, кількість годин в кредиті, кількість кредитів в семестрі, навчальному році тощо) – 4,42.
- Оптимальність загального навчального навантаження в день (загальна кількість пар) згідно з Вашим розкладом занять – 4,42.
- Оптимальність лекційного навантаження в день (загальна кількість пар лекційних занять) згідно з Вашим розкладом занять – 4,33.
- Оптимальність навчального навантаження в день з однієї дисципліни згідно з Вашим розкладом занять – 4,33.
- Рівень обізнаності щодо порядку та критеріїв оцінювання видів робіт, які потрібно виконати – 4,33.
Найнижчу середню оцінку отримав такий аспект навчального навантаження як розклад занять (3,67).
Під час анкетування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Облік і оподаткування» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, особливу увагу доцільно звернути на задоволеність кожного респондента аспектами навчання, пов’язаними з навчальним навантаженням.
Наразі можна констатувати, що опитані здобувачі вищої освіти загалом задоволені цією стороною навчання, оскільки переважають оцінки «5» та «4», однак мають місце у процесі відповіді оцінки від «1» до «3».
За результатом анкетування групою забезпечення запропоновано:
- Додатково проінформувати здобувачів вищої освіти про наявний перелік інформації, що розміщений на сайті Університету (в тому числі графік навчального процесу, розклад занять) для забезпечення оптимального планування часу з метою своєчасного виконання самостійної роботи, індивідуальних завдань.
- Забезпечити додаткове інформування здобувачів вищої освіти щодо можливостей звертання до представників адміністрації з питань, пов’язаних з навчальним навантаженням (до кого звертатись, з яких питань тощо).