Опитування ЗВО освітньої програми «Обладнання переробних і харчових виробництв»
Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Обладнання переробних і харчових виробництв» другого (магістерського) рівня вищої освіти щодо дотримання академічної доброчесності та її популяризації у формі онлайн-опитування 01.09.2020-31.12.2020 р. методом анкетування (анкета SQ 9) із використанням сервісу Microsoft Forms.
Читайте також: https://donnuet.edu.ua/opytuvannia-zvo-osvitnoi-prohramy-obladnannia-pererobnykh-i-kharchovykh-vyrobnytstv/
Здобувачам вищої освіти відомо про наслідки порушень академічної доброчесності. Варто закцентувати увагу на питанні про доцільність проведення дискусій, тренінгів, майстер-класів та інших заходів для популяризації академічної доброчесності з-поміж учасників освітнього процесу.
На запитання «Чи знаєте Ви про випадки плагіату в Університеті?» всі здобувачі вищої освіти з числа опитаних обрали варіант відповіді «ні»; на наступне запитання «Чи ставали особисто Ви жертвою плагіату?» всі респонденти обрали варіант відповіді «ні».
Актуальним є запитання «Як Ви вважаєте, яке ставлення до плагіату є найбільш поширеним серед студентів?» всі респонденти зазначили, що «плагіат – це неправильно; хай це важче, але намагатимусь уникати таких дій»; на запитання «Як Ви вважаєте, виходячи з Вашого особистого досвіду, наскільки практика плагіату поширена серед студентів нашого Університету?» всі респонденти зазначили – «наскільки я знаю, ніхто зі студентів не вдається до плагіату».
«Чи знайомі Ви з нормативними документами Університету щодо запобігання та виявлення плагіату?» відповіді розподілилися так:
так – 1 респондент;
скоріше ні – 1 респондент.
Узагальнена інформація на запитання: «Чи вважаєте Ви правильним намагатись дотримуватися всіх принципів академічної доброчесності (включно з униканням плагіату), навіть коли це важко і невигідно?» та «Як Ви вважаєте, чи посилить усне або письмове зобов’язання студентів дотримуватись принципів академічної доброчесності їх намагання діяти доброчесно?» відповідей респондентів, наведена у табл. 2.
Таблиця 2 – Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти «Чи вважаєте Ви правильним намагатись дотримуватися всіх принципів академічної доброчесності (включно з униканням плагіату), навіть коли це важко і невигідно?» та «Як Ви вважаєте, чи посилить усне або письмове зобов’язання студентів дотримуватись принципів академічної доброчесності їх намагання діяти доброчесно?», осіб
Як Ви вважаєте | Запропоновані варіанти відповідей | Кількість згадувань |
правильним намагатись дотримуватися всіх принципів академічної доброчесності (включно з униканням плагіату), навіть коли це важко і невигідно | Так | 2 |
чи посилить усне або письмове зобов’язання студентів дотримуватись принципів академічної доброчесності їх намагання діяти доброчесно | Скоріше так | 1 |
Скоріше ні | 1 |
На запитання «Чи повідомите Ви викладача, наукового керівника або представника адміністрації Університету про плагіат іншого студента, якщо Вам стане відомий такий факт?» 2 респонденти зазначили «скоріше так»; на запитання «Як Ви вважаєте, наскільки забезпечення дотримання правил академічної доброчесності учасниками навчального процесу вплине на підвищення якості освіти?» – здобувачі вищої освіти відповіли «скоріше вплине».
Отримані результати опитування дозволяють зробити такі основні висновки:
– в освітньому середовищі переважаюча більшість здобувачів вищої освіти обізнані та дотримуються принципів академічної доброчесності;
– студентів інформують про процедуру дотримання академічної доброчесності під час навчання та ознайомлюють із документами, які регулюють політику дотримання академічної доброчесності в Університеті;
– здобувачі вищої освіти вважають, що необхідно намагатися дотримуватися всіх принципів академічної доброчесності;
– студентам відомо про наслідки порушень академічної доброчесності.
За результатом анкетування групою забезпечення запропоновано:
- Проводити систематичну інформаційно-роз’яснювальну роботу з питань дотримання академічної доброчесності всіма учасниками освітнього процесу.
- Ознайомлювати студентів з перших занять із документами, які регулюють політику дотримання академічної доброчесності в Університеті.
- Задля популяризації академічної доброчесності проводити заходи з-поміж учасників освітнього процесу (дискусій, тренінгів, майстер-класів тощо).