Краудфандинг по-українськи
Краудфандинг є інноваційним інструментом кредитування підприємницької діяльності в сучасних умовах у різних його формах: без винагород інвестору, з певною нефінансовою винагородою інвестору та інвестиційний (акціонерний) із винагородою інвестору, який називають краудінвестингом. Одним із сучасних напрямів кредитування є використання краудфандингових майданчиків: Kickstarter, Indiegogo, Сrowdcube, Crowdfunder, Ulule тощо.
Особливістю розвитку краудфандингу в Україні є те, що бізнес-проєкти українських підприємців реєструються на світових краудфандингових платформах, а не на українських, а в Україні найуспішнішими та повноцінними краудфандинговими майданчиками є «Спільнокошт», Na-starte, RazomGo.
Особливостями вітчизняного краудфандингу є те, що переважно проєкти фінансуються, які належать до охорони здоров’я, культури, освіти; це проєкти мікропідприємств або домогосподарств, а проєкти із великим стартовим капіталом продовжують фінансуватися на зарубіжних краудфандингових платформах; відсутність державних законодавчих норм щодо легалізації діяльності усіх учасників краудфандингових відносин (розробників проєкту, інвесторів); відсутність специфічних знань у сфері краудфандингу та відповідної культури її реалізації; існуюча недовіра до даного способу фінансування серед населення.
Краудфандинг може стати альтернативою інвестиційного інструменту, коли в умовах коливань валютного курсу більшість громадян втрачають довіру до банківської системи, проте мають готівкові кошти та бажають заробляти.
Проблемним залишається для України відсутність спеціального законодавства, що регулює краудфандинг, тобто збір коштів для проєкту може належати до інвестування, спонсорства, благодійності, проте такий інструмент є перспективним, адже дозволяє проєкту виявити на початковому етапі коло однодумців, що зацікавлені в його реалізації.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!