Результати анкетування ЗдВО, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Ресторанні технології» другого (магістерського) рівня вищої освіти
Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Ресторанні технології» другого (магістерського) рівня вищої освіти, за анкетою SQ_3 «Опитування здобувачів вищої освіти щодо якості практичної підготовки та здобуття під час практики необхідних для подальшої професійної діяльності компетентностей» проводилось у формі онлайн-опитування з 02.09.2024 по 05.09.2024 р. із використанням сервісу Microsoft Forms.
Відповіді на ряд питань, які спрямовані на оцінку здобувачами вищої освіти ступеня досягнення основних цілей практики, розподілилися наступним чином:
- Оволодіння сучасними методами, формами організації та знаряддями праці в галузі майбутньої професії – «Досягнуто повністю» (51 %) та «Скоріше досягнуто» (34 %).
- Формування, професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних умовах на базі знань, одержаних в Університеті – «Досягнуто повністю» (67 %) та «Скоріше досягнуто» (33 %).
- Виховання потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності – «Досягнуто повністю» (67 %).
Відповіді на ряд питань, які спрямовані на оцінку здобувачами вищої освіти труднощів при проходженні практики розподілилися наступним чином:
- На низку наступних питань:
- недостатність отриманих в ході навчання в Університеті знань;
- погане ставлення представників бази практики;
- обмеження у доступі до необхідних для виконання завдань практики інформації та матеріально-технічного забезпечення;
- труднощі у підготовці звітної документації;
- відсутність допомоги керівника від бази практики;
- обмеження у доступі до методичного забезпечення практичної підготовки,
більшість респондентів (86-91 %) відповіли – «Ні, не доводилось».
- Недоліки в організації практики – «Ні, не доводилось» – 67 % респондентів, «Так, доводилось» – 37 % респондентів;
Далі респондентам пропонувалось оцінити в цілому свою взаємодію з керівниками практики за шкалою від 1 до 10, де 1 – «повністю не задоволена(ний), 10 – «повністю задоволена(ний)».
- Взаємодію з керівником практики від університету на високому рівні (від 7 до 10 балів) оцінили 100 % опитаних.
- Взаємодію з керівником практики від підприємства на високому рівні (від 7 до 10 балів) оцінили також 100 % опитаних.
Також в ході опитування було виявлено думку респондентів стосовно достатності тривалості практики для досягнення її цілей та завдань. Результати показали, що 100 % респондентів задоволені тривалістю практики.
Найбільш поширеним твердженнями щодо практики, які обрали здобувачі було «На практиці я переконався (переконалась) у правильності вибору професії».
На пропозицію: «Чи хотілі б Ви проходити практику в цій організації (на цьому підприємстві) ще раз?» 67 % респондентів відповіли ствердно – «Скоріше так» та «Так, хотів (хотіла) б».
Пропозиції здобувачів вищої освіти щодо покращення практичної підготовки розподілилися таким чином: «Все влаштовує» – 67 % «Застосування нових підходів» -33 %. Також здобувачами було запропоновано регулярне узгодження програми практичної підготовки з представниками від баз практики.
За результатами обговорення анкетування на засіданні кафедри технологій в ресторанному господарстві, готельно-ресторанної справи та підприємництва запропоновано:
- керівникам практики від Університету усувати недоліки в організації практичної підготовки при взаємодії з керівниками практики від підприємства;
- керівникам практики від підприємства звертати увагу на необхідність створення умов для повноцінного засвоєння здобувачами вищої освіти вимог практичної діяльності згідно з програмою та методичними рекомендаціями з переддипломної (виробничої) практики;
- представникам практики від підприємства прийняти участь в узгодженні програми переддипломної (виробничої) практики.