Опитування студентів ОП «Обладнання переробних і харчових виробництв»
Опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітньо-професійній програмі «Обладнання переробних і харчових виробництв» другого (магістерського) рівня вищої освіти щодо індивідуальної освітньої траєкторії та реалізації права на вибір навчальних дисциплін проводилось у формі онлайн-опитування 01.09.2020-31.12.2020 р. методом анкетування (анкета SQ2) із використанням сервісу Microsoft Forms.
Читайте також: https://donnuet.edu.ua/opytuvannia-studentiv-op-obladnannia-pererobnykh-i-kharchovykh-vyrobnytstv-7/
У наступному блоці з двох питань респондентам пропонувалось відповісти на запитання «Чиї поради Ви враховуюєте при виборі навчальних дисциплін?» (важко відповісти – 1, викладачів – 1, викладачів; одногрупників – 1, нічиї, враховую тільки власну думку – 1) на дотичне запитання «Чи є важливою для Вас особисто можливість самостійного вибору дисциплін?» (важко відповісти – 1, скоріше так – 1, ні – 1, так – 1).
Відповіді на обидва питання відображають значний рівень самостійності студентів у процесі вибору навчальних дисциплін.
Таблиця 3 – Розподіл відповідей здобувачів вищої освіти на питання «Оцініть значущість критеріїв, які Ви використовуєте при виборі дисциплін вільного вибору», осіб
Оцініть значущість критеріїв, які Ви використовуєте при виборі дисциплін вільного вибору | Кількість здобувачів вищої освіти, що обрали певний варіант відповіді | |||||
Не має значення | Має значення | Не дуже важливий | Важливий | Дуже важливий | Разом | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. Назва дисципліни | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | |
2. Викладач, який буде вести дисципліну | 1 | 4 | 5 | |||
3. Практична спрямованість дисципліни | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | |
4. Безпосередній зв’язок дисципліни з майбутньою професією | 1 | 1 | 3 | 5 | ||
5. Спрямованість навчальної дисципліни на формування загальних компетентностей, які будуть потрібні у будь-якій професії | 1 | 1 | 3 | 5 | ||
6. Легкість вивчення дисципліни та отримання оцінки за нею | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 |
Відповідаючи на питання «Наскільки особисто Вас задовольняє перелік запропонованих дисциплін вільного вибору?» (важко відповісти – 1, повністю задовольняє – 3, скоріше задовольняє – 3); на запитання «Чи влаштовує особисто Вас кількість дисциплін вільного вибору, які можливо вивчати протягом семестру?» (важко відповісти – 1, ні, так, дисциплін вільного вибору стільки, скільки потрібно – 4); на запитання «Наскільки особисто Вас задовольняє існуюча процедура вибору дисциплін вільного вибору?» (важко відповісти – 1, задовольняє повністю – 2, скоріше задовольняє – 2).
Відповіді студентів на низку питань, щодо переліку, кількості та процедури запропонованих дисциплін вільного вибору показують задовільність студентів.
«Чи хотіли б Ви додатково навчатися за сертифікованими навчальними курсами Університету» відповіді розподілилися наступним чином:
важко відповісти – 2 респондентів;
так – 3 респондентів.
Отримані результати опитування дозволяють зробити такі основні висновки:
– студенти ознайомлені з можливістю вибору навчальних дисциплін;
– респондентам відомо коли здійснюється вибір навчальних дисциплін та як здійснюється процедура вибору навчальних дисциплін;
– респонденти продемонстрували значний рівень самостійності у процесі вибору навчальних дисциплін;
– студентів задовольняє перелік запропонованих дисциплін вільного вибору;
– студентів влаштовує кількість дисциплін вільного вибору, які можливо вивчати протягом семестру та задовольняє існуюча процедура вибору дисциплін вільного вибору.
За результатом анкетування групою забезпечення запропоновано:
- Врахувати результати опитування здобувачів вищої освіти під час оновлення та перегляду освітньої програми та навчальних планів, що розширить можливості формування індивідуальної освітньої траєкторії.
- Посилити індивідуальний підхід у взаємодії зі студентами, забезпечити зворотній зв’язок в період здійснення вибору дисциплін.
- Регулярно проводити опитування та аналіз відповідей здобувачів щодо корегування переліку навчальних дисциплін на вибір.